سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۳
کتاب «تاریخ اسلام» با ترجمه احمد آرام به چاپ یازدهم رسید

کتاب «تاریخ اسلام؛ پژوهش دانشگاه کمبریج» با ترجمه مرحوم احمد آرام از سوی انتشارات امیرکبیر به چاپ یازدهم رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «تاریخ اسلام؛ پژوهش دانشگاه کمبریج» با عنوان اصلی «The Cambrige history of Islam»، زيرنظر سه تن از خاورشناسان به نام‌های پی.ام.هولت، ان.ک.س. لمبتون و برنارد لوئيس، در دانشگاه كمبريج تأليف و به زبان انگليسی منتشر شده است. این اثر نخستین‌بار در سال 1377 منتشر شده و در روزهای اخیر با ترجمه مرحوم احمد آرام  از سوی انتشارات امیرکبیر به چاپ یازدهم رسید. 

در مقدمه این کتاب آمده است: «این اثر می‌کوشد تا راهنمای معتبری برای وضع دانش تاریخی در زمان حاضر باشد و شالوده محکمی فراهم آورد که روی آن بنایی ساخته شود. تصویری که این کتاب به‌عنوان یک کل در صدد نمودار ساختن آن است، جامعه متنوع و بزرگ اسلامی است که در طول مدت 13 قرن تکامل و توسعه یافته و سهم بزرگی در پیدایش تمدن در خارج از محدوده ایمانی خود داشته است...» 

چاپ یازدهم کتاب «تاریخ اسلام؛ پژوهش دانشگاه کمبریج» در 950 صفحه با شمارگان یک‌هزار نسخه به بهای 50 هزار تومان از سوی انتشارات امیرکبیر راهی بازار نشر شده است. 

معرفی کوتاهی از احمد آرام 
مرحوم احمد آرام یکی از نخستین مؤلفان کتاب‌های درسی و آموزشی در ایران بود که به تنهایی و با کمک دیگران کتاب‌های فیزیک و شیمی دبیرستان را تألیف کرد. وی تا حدود سال ۱۳۳۰ نزدیک به 40 جلد کتاب درسی و آموزشی نوشت.

احمد آرام یکی از پرکارترین مترجمان معاصر است که بیش از 200 اثر از زبان‌های انگلیسی، فرانسه و عربی ترجمه کرده‌ است. وی در ترجمه کتاب‌ها دقت می‌کرد تا معادل‌های فارسی مناسب برای واژه‌های خارجی یافته و از اصطلاحات و واژه‌های بیگانه استفاده نکند.

«اثبات وجود خدا»، «سه حکیم مسلمان»، «علم و تمدن در اسلام»، «متفکران اسلام»، «فلسفه علم کلام»، «یونانیان و بربرها»، «اندیشه‌های کلامی شیعه»، «علم، نظریه و انسان» و «تکامل فیزیک» برخی از آثار این نویسنده و مترجم فقید است.  



 


     
  •  
     
     
     

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها