دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶
دوم آذرماه؛ روز تکریم کتابفروش‌ها

منصور ضابطیان،‌ روزنامه‌نگار، نویسنده و مجری با اشاره به روز کتابگردی در دوم آذر ماه، گفت: کتابفروشی نسبت به سرمایه،‌ هزینه اجاره، بیمه و سود پایین شغل کم‌درآمدی است و دوم آذر را باید روز تکریم از کتابفروش‌ها دانست.

منصور ضابطیان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با بیان اینکه شغل کتابفروشی سختی‌های زیادی به همراه دارد، عنوان کرد:‌ افرادی که سال‌ها است در این حوزه فعالیت می‌کنند و مو سپید کرده‌اند به‌خاطر عشق به کتاب و فرهنگ این حرفه را ادامه می‌دهند و تلاش‌های آن‌ها را نباید نادیده گرفت.
 
وی افزود:‌ با وجود مشکلات بی شماری که در کار کتابفروشی وجود دارد، این شغل سودآوری ندارد و متاسفانه تجربه بعضی از کتابفروشان نشان می‌دهد که اگر این سرمایه به تجارت دیگری تبدیل شود،‌سودآوری بیشتری دارد.
 
ضابطیان با بیان اینکه روز کتابگردی، اتفاق خوبی است که باید استمرار داشته باشد، یادآور شد:‌ هر موضوع و طرحی که به کتاب مرتبط باشد خوب است اما باید تلاش شود که فقط منحصر به یک روز نباشد و زمینه‌ای ایجاد شود که مردم به صورت روزمره به کتابفروشی‌ها بروند.
 
وی با بیان این مطلب که دوم آذر را باید روز تکریم از کتابفروش‌ها دانست، تاکید کرد:‌ یکی از آرزوهای دوران کودکی‌ام این بود که کتابفروش شوم و هنوز هم این آرزو را دارم و دوست دارم در کنار فعالیت‌های فرهنگی و هنری دیگر،‌ یک روز در هفته هم کتاب بفروشم،‌ چون فکر می‌کنم نفس کشیدن در میان حجمی از کتاب‌ها و داستان‌ها و قصه‌ها خیلی لذت‌بخش است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها