سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶
هفته کتاب میدان تبادل نظر کارشناسان باشد

حجت الاسلام و المسلمین احمد سالک، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت و تاثیرگذاری هفته کتاب، گفت: هفته کتاب بستر بسیار خوبی برای اهل کتاب و میدان تبادل‌نظر کارشناسان، دست‌اندرکاران و اصحاب نشر در زمینه‌های مختلف صنعت نشر، متناسب با شرایط روز است.

حجت الاسلام و المسلمین احمد سالک در گفت وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، عنوان کرد: کتاب دوست انسان است و بهترین دوست هر فردی که اهل دل و مطالعه باشد کتاب است و نمی‌توانید کتاب را از این افراد جدا کنید. به تعبیری؛ زندگی انسان‌هایی که اهل مطالعه هستند با کتاب مانوس شده است.
 
وی با بیان اینکه هفته کتاب فرصت بسیار خوبی برای برپایی نمایشگاه کتاب در شهرهای مختلف است، افزود: نمایشگاه‌های کتاب محلی برای عرضه جدیدترین عناوین نشر برای مخاطبانی کاربرد دارند که دور از پایتخت زندگی می‌کنند و به دنبال تازه‌های نشر هستند، این نمایشگاه‌ها همچنین مرکز جاذبه انسان‌های اهل مطالعه است و کتاب مثل نان در سبد زندگی آنها قرار دارد.
 
سالک با بیان اینکه هفته کتاب میدان گسترش اندیشه‌های بلند امام (ره) و مقام معظم رهبری درباره کتاب است، گفت: در این هفته باید مطالبات فرهنگی مقام معظم رهبری توسط نویسندگان و صاحب‌نظران تبیین شود تا مردم بتوانند با افکار امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری آشنا شوند.
 
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: موضوعی که در این میان اهمیت دارد این است که باید کتابخوانی را برای مردم کشور فرهنگسازی کنیم و برگزاری هفته کتاب و برنامه‌های متنوع آن فرصت بسیار خوبی برای بسط و گسترش فرهنگ کتابخوانی در کشور به شمار می‌آید.
 
وی با بیان اینکه اگر جامعه ما با کتابخوانی فاصله دارد بخشی از آن به قیمت کتاب بر می‌گردد، عنوان کرد: معتقدم دولت و نهادها و سازمان‌های مختلف باید در تعامل با یکدیگر شرایطی ایجاد کنند تا کتاب با قیمت مناسب به دست مخاطبان برسد و بهانه‌ای برای گرانی کتاب وجود نداشته باشد.

سالک یادآور شد: از سوی دیگر چاپخانه‌های سنتی با رشد روزافزون چاپخانه‌های دیجیتال در حال از بین رفتن هستند و این موضوع یکی دیگر از آسیب‌های جدی چاپخانه‌های کتاب است که باید برای برون رفت از این مشکل راهکاری اندیشیده شود.

وی اضافه کرد: کمیسیون فرهنگی مجلس حمایت‌های خود را از مولفان در قالب پیگیری بحث بیمه دنبال می‌کند و اقداماتی که دولت از بخش نشر انجام می‌دهد را تایید و حمایت می‌کنیم تا به نتیجه برسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها