دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
چاپخانه‌داران استان مرکزی صاحب اتحادیه می‌شوند

چاپخانه‌داران استان مرکزی با هدف تجمیع توانمندی‌های صنف چاپ، افزایش ظرفیت‌های موجود و تقویت اتحاد و همدلی گروهی، اتحادیه صنفی تشکیل می‌دهند.

مسعود ادیمی، عضو هیات تاسیس موقت اتحادیه چاپخانه داران استان مرکزی در گفتگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اعلام این خبر افزود: بیش از 126 چاپخانه دار فعال در حوزه لیتوگرافی، چاپ افست و چاپ دیجیتال در استان مرکزی فعالیت می‌کنند که پیش از این هیچ اتحادیه یا تشکل صنفی نداشتند.
 
وی ادامه داد: اقدامات اولیه برای تشکیل این اتحادیه از شهریور ماه امسال آغاز شده و هیات تاسیس موقت آن با حضور جمعی از چاپخانه داران پیشکسوت تشکیل شده است، در این میان با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی و دفتر چاپ نیز رایزنی داشته‌ایم تا روند کارها تسریع شود.
 
ادیمی با بیان اینکه شناسایی راهکارهای موجود برای تقویت فعالیت‌های گروهی، از مزایای تشکیل اتحادیه صنفی است، عنوان کرد: نوسازی ناوگان صنعت چاپ یکی از خواسته‌های اصلی چاپخانه‌داران استان مرکزی است که در طول سال‌های مختلف بیان شده و پیگیری دریافت وام‌های بلند مدت با اقساط کم بهره، از جمله مطالبات چاپخانه‌داران این استان برای نیل به این هدف به شمار می‌آید.
 
این چاپخانه‌دار پیشکسوت تاکید کرد: بهبود کیفیت و بالابردن سطح کیفی مجموعه واحدها، در کنار تعیین تدابیری برای مقابله با تخلفات، همچنین انجام وظیفهٔ اطلاع‌رسانی دربارهٔ اتفاقات حوزه‌های مرتبط با این صنعت، از دیگر اهدافی است که به دنبال تحقق آن با شکل گیری اتحادیه صنفی هستیم.
 
ادیمی در بخش دیگر صحبت‌های خود، دسترسی به آمار مدون و منظم را یکی دیگر از مزایای تشکیل اتحادیه صنفی دانست و گفت: اتحادیه می‌تواند به عنوان یک چتر حمایتی به مشکلات احتمالی چاپخانه داران و ناشران رسیدگی کند، از سوی دیگر زمینه‌ای برای مشاوره به سرمایه‌گذاران و فعالان این صنعت برای راه‌اندازی واحد صنفی و کسب و کار جدید ارائه دهد.
 
وی با اشاره به حضور افراد پیشکسوت و قدیمی در بدنه صنعت چاپ این استان، عنوان کرد: در سال‌های اخیر چاپخانه های مدرن و مناسبی در اراک راه‌اندازی شده است، اما نیاز اصلی ما تاسیس مجتمع‌های چاپی با تلفیقی از لیتوگرافی، چاپ و صحافی است که نیاز ناشران و دست‌اندرکاران حوزه نشر را به شکل مدرن و امروزی برطرف کند.
 
ادیمی تاکید کرد: تشکیل اتحادیه چاپخانه‌داران استان مرکزی اکنون در رایزنی با شورای عالی اصناف استان در حال پیگیری است و تاکنون 60 نفر از فعالان چاپ و بست بندی اراک برای عضویت در آن آمادگی کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها