شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶
سعید مدنی پژوهشی دیگر چاپ می‌کند

سعید مدنی جامعه‌شناس ایرانیاز تالیف کتاب «جامعه‌شناسی اعدام» خبر داد.

سعید مدنی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) از تالیف کتاب «جامعه‌شناسی اعدام» خبر داد و گفت: در این کتاب کوشیدم تا زوایای مختلف مساله اعدام در ایران را بررسی کنم به طور مثال اینکه تجربه اعدام در جهان و در کشورهای دیگر به چه صورت بوده است در این کتاب مورد بررسی قرار گرفته است. همچنین آثار و پیامدهای اعدام نیز یکی دیگر از موضوعاتی است که در کتاب مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: همان‌طور که می‌دانید ایران یکی از کشورهایی است که در اعدام رتبه‌ بالایی دارد. وضعیت ایران به لحاط میزان اعدام در جهان و مقایسه آن با کشورهای دیگر یکی دیگر از سرفصل‌های کتاب است. همچنین مباحث حقوق بشری درباره اعدام در ایران نیز در یکی از فصل‌های کتاب بررسی شده است.

به گفته این مدرس دانشگاه، علاوه بر این، اعدام و تاثیرات آن بر روحیه و افکار ایرانیان و نتایجی که ممکن است در افزایش خشونت داشته باشد نیز از دیگر فصول این کتاب است. 


کتاب  «ضرورت مبارزه با فقر و نابرابری در ایران»  از جمله آثار این پژوهشگر اس. این اثر را نشر آگاه دو سال پیش منتشر کرده است. در این اثر برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای از بین بردن فقر و نابرابری در ایران قبل و بعد از انقلاب اسلامی به صورت مفصل در این کتاب شرح داده است و تلاش من این است که بتوانم عوامل و علل فقر در ایران را با نگارش این کتاب تا پایان سال جاری بررسی کنم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها