دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹
سایه هیولا بر «چهارشنبه‌های کتاب» افتاد

فرهنگسرای تهران در پویش «چهارشنبه‌های کتاب» این هفته میزبان عباس جهانگیریان، نویسنده کتاب «سایه هیولا» و رضا بابک، بازیگر و منتقد ادبی، است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، پویش «چهارشنبه‌های کتاب» در راستای ترویج کتاب‌خوانی و همچنین معرفی کتاب‌های خوب به خوانندگان چهارشنبه‌های هر هفته از سوی فرهنگسرای تهران برگزار می‌شود. در این برنامه هر هفته یک کتاب در کتابخانه‌ها و مراکز فرهنگی سطح منطقه، در بوته نقد و بررسی قرار بگیرد.

در برنامه‌های قبلی «چهارشنبه‌های کتاب» آثاری مانند «رزانه دختر گندم» اثر ماناواز الکساندریان، بازنویسی محمدرضا یوسفی برای نوجوانان در کتابخانه امیرکبیر منطقه یک، کتاب «زندان موصل» اثر جواد کاموربخشایش با موضوع ادبیات پایداری و دفاع مقدس در کتابخانه شهید آوینی منطقه ۴، کتاب «خانواده آقای چرخشی» اثر طاهره ایبد از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کتابخانه شهیدان جعفری‌نژاد منطقه ۱۵، «مهمان مامان» اثر هوشنگ مرادی کرمانی در کتابخانه شهر منطقه ۲۲، «شما که غریبه نیستید» از هوشنگ مرادی کرمانی و «بصیرت بیهوده» نوشته عبدالمجید ضیایی در کتابخانه گلستان، «بوی درختان کاج» اثر آزیتا خیری در کتابخانه سلام، «یک قل دوقل» از طاهره ایبد در کتابخانه گلبرگ، «هندوانه به شرط عشق» نوشته فرهاد حسن زاده در کتابخانه شهربانو، «گرگ و ماه» محمدرضا یوسفی در کتابخانه فرزانگان، «شب ناسور» ابراهیم حسن بیگی در کتابخانه شقایق و «ناز و نیاز در نماز» از اسماعیل منوری لاریجانی در کتابخانه دکتر شهیدی معرفی و بررسی شدند.

در پویش «چهارشنبه‌های کتاب» این هفته که ساعت 16:30 چهارشنبه چهارم مرداد 1396 در فرهنگسرای تهران برگزار می‌شود، عباس جهانگیریان، نویسنده کتاب «سایه هیولا» میهمان فرهنگسرای تهران می‌شود. همچنین رضا بابک، بازیگر و منتقد و رامین جهان‌پور، منتقد ادبی، در این برنامه «سایه‌هیولا» را معرفی و بررسی می‌کنند.

«سایه هیولا» رمانی‌ است درباره انقراض ببر ایرانی که در قالب دو داستان که به موازات هم روایت می‌شوند، بیان می‌شود. داستانی که در 50 سال پیش می‌گذرد و درباره دوستی دختری به نام لاله با یک ببر است و داستان دیگری که در زمان حال می‌گذرد و درباره دوستی دختر رئیس پارک ملی گلستان با یک پلنگ است تا این‌که پدر این دختر به اتهام کشتن یک شکارچی به زندان می‌رود و قرار است قصاص شود و دختر سر دوراهی قرار می‌گیرد یا به‌عنوان دیه و قصاص باید با یک مرد پنجاه‌ساله متاهل ازدواج کند و از عشقش که کارگردان جوانی است، بگذرد یا راضی شود که پدرش قصاص شود.
 
عباس جهانگیریان، نویسنده کودک و نوجوان، پژوهشگر و نمایشنامه‌نویس، در سال 1333 در قم متولد شد. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی است. جهانگیریان با مجموعه شعر «نون و زيتون» در سال 1358 به‌طور جدي وارد حوزه‌ نويسندگی شد و تا به حال آثار زیادی را برای کودکان و نوجوانان منتشر کرده که از آن‌جمله می‌توان به «قصه‌ هامون و دريا»، «خواب دخترها چپ نيست»، «شازده كدو»، «تركه‌ انار»، «اردشير بابكان»، و «جنگ كه تمام شد بيدارم كن»، «ابن مقفع»، «فارابی» و «دفترچه‌ مشكل‌گشا» اشاره کرد. 

چهارشنبه‌های کتاب تا 18 شهریور ماه نیز با مصطفی رحماندوست، ناصر کشاورز، مریم برادران، جعفر توزندجانی، محمد علی جعفری دیدار خواهد کرد. 

علاقه‌مندان جهت شرکت در این برنامه می‌توانند به فرهنگسرای تهران واقع در حکیم غرب سه‌راه دهکده المپیک خیابان ساحل بوستان باغ مراجعه کنند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها