چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۱
انتشار دیدگاه‌های روحانی درباره محیط زیست در قاب کتاب

کتاب «محیط زیست و توسعه پایدار» شرح دیدگاه‌های رئیس جمهوری درباره محیط زیست از سوی مرکز پژوهش و اسناد ریاست جمهوری به بازار عرضه شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) کتاب «محیط زیست و توسعه پایدار(مجموعه دیدگاه‌های دکتر حسن روحانی درباره محیط زیست)» را مرکز پژوهش و اسناد ریاست جمهوری منتشر کرد. سید مهدی مکی و یعقوب مکی گرد‌آوری و تدوین این اثر را برعهده داشتند.

«فرهنگ»، «اجتماع»، «مسائل و مشکلات زیست‌محیطی»، «دولت‌ اعتدال؛ رویکرد‌ها و اقدامات» عنوان‌های اصلی این کتاب است. اسلام و محیط زیست، ضرورت ارتقاء فرهنگ عمومی در زمینه محیط زیست، لزوم احیای فرهنگ آشتی  با محیط زیست، مردم و محیط زیست، اهمیت نقش اصحاب رسانه و خبر در حل مساله محیط زیست مسائل و مشکلات زیست محیطی، آلودگی هوا و توسعه و محیط زیست از‌ جمله مباحث این کتاب به حساب می‌آید.

در بخشی از مقدمه این کتاب می‌خوانیم: «تحول در گفتمان حفاظت از محیط زیست کشور از‌جمله دغدغه‌ها و مطالبات مردم و دولت بوده که روی سخن آن نه‌تنها سازمان محیط زیست، بلکه بخش‌های دولتی و خصوصی است. بررسی وضعیت و مدیریت منابع آب و خاک، پوشش گیاهی و تنوع زیستی در عرصه‌های آبی و خشکی، وضعیت مراتع و جنگل‌ها و تعادل زیست محیطی در شهر و روستا بخش مهمی از دغدغه‌های کلی سیاستگزاران زیست محیطی است. روی هم رفته محیط زیست، امری زیر‌بنایی و حیاتی است تا آنجا که مقام معظم رهبری در 26 آبان‌ماه 1394، سیاست‌های 15‌گانه محیط زیست را به مسئولان سه قوه ابلاغ فرمودند تا اقدام فوری و جهادی برای نجات محیط زیست کشور از خطر‌ها و تهدید‌ها صورت گیرد.»           
 
کتاب «محیط زیست و توسعه پایدار(مجموعه دیدگاه‌های دکتر حسن روحانی درباره محیط زیست)» با شمارگان 500 نسخه در 114 صفحه، به‌بهای 10 هزار تومان از سوی انتشارات مرکز پژوهش و اسناد ریاست جمهوری منتشر شده است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها