دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸
فریبا وفی نامزد عنوان بهترین نویسنده خارجی سال 2017 در  آلمان شد

فریبا وفی نامزد دریافت جایزه بهترین اثر داستانی خارجی به آلمانی منتشر شده در سال 2017 شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)- «فریبا وفی» نویسنده ایرانی آثاری چون «پرنده من» و «رویای تبت» نامزد دریافت عنوان بهترین نویسنده سال 2017 مؤسسه آلمانی «LITPROM» شد. وی تاکنون برنده جوایز معتبر ادبی در «ایران» شده است. داستان‌هایش به زبان‌های مختلفی از جمله انگلیسی، سوئدی، عربی، ترکی، و ژاپنی ترجمه و منتشر شده است.
 
رمان «ترلان»،  16 سال پیش نوشته شده است. او به خاطر این رمان نامزد بهترین نویسنده سال 2017 آلمانی به انتخاب مؤسسه «LITPROM»  قرار گرفت.  «ترلان» ماجرای دختری تبریزی است که به دلیل گرایشات سیاسی چپ مجبور می‌شود، به کار  نگبهانی مشغول شود. وی برای انجام این کار به همراه دوستش، «رعنا» به تهران می‌آید و وارد مدرسه نظامی می‌شود. علاقه زیادی به مطالعه دارد و همین موضوع سبب می‌شود به نوشتن داستان رو بیاورد. 

 «فریبا وفی»   سال 1341 در شهر «تبریز» به دنیا آمد. اولین مجموعه داستانی وی تحت عنوان «در عمق صفحه» در سال 1375 در نشر «چشمه» و دومین مجموعه وی با نام «حتی وقتی می‌خندیم» در نشر «مرکز» منتشر شد.

 «پرنده من» اولین داستان بلند این نویسنده در سال 81 توسط نشر «مرکز» منتشر شد و مورد استقبال مخاطبن و مراکز ادبی قرار گرفت. «پرنده من» برنده سومین دوره جایزه «هوشنگ گلشیری» و دومین جایزه ادبی «یلدا» شده است. همچنین از طرف بنیاد جایزه ادبی «مهرگان» و جایزه ادبی «اصفهان» نیز مورد تقدیر قرار گرفته است. داستان «رویای تبت» نیز در سال 1384 در نشر «مرکز» منتشر و جایزه بهترین رمان دوره ششم جایزه «هوشنگ گلشیری» شد. داستان «ترلان» نیز در سال 1382 در نشر «مرکز» منتشر شده است.
 
پس از 16 سال از تاریخ انتشار کتاب، موسسه‌ای آلمانی با نامزد کردن نویسنده آن به عنوان بهترین نویسنده سال 2017 این کشور از آن تقدیر می‌کند. «LITPROM» موسسه‌ای غیردولتی است که با همکاری مسئولان نمایشگاه کتاب فرانکفورت و البته جمایت مالی دولت آلمان فعالیت می‌کند و هر ساله بهترین آثار منتشرشده در «آسیا»، «آفریقا»، و «آمریکای لاتین» را برای ترجمه به زبان آلمانی برمی‌گزیند و تلاش می‌کند مخاطب‌های آلمانی زبان را با آن اثر خاص آشنا کند.
 
با توجه به آرای مخاطب‌ها «فریبا وفی» از شانس  بیشتری برای دریافت این جایزه برخوردار است.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Shiva ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۰
    سلام و خسته نباشاااااشید،کلی افتخار کردم بهتون .موفق و مانا باشید خانم وفی 💕

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها