چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۷
ناشر افغانستانی با 60 عنوان کتاب ادبی در نمایشگاه سی‌ام

انتشارات تاک از افغانستان با 60 عنوان کتاب ادبی در نمایشگاه کتاب تهران شرکت کرده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، محمدحسین محمدی، مدیر انتشارات تاک با اعلام این خبر گفت: این انتشارات با نمایش و فروش بیش از 60 عنوان کتاب ادبی ‌در نمایشگاه کتاب تهران شرکت می‌کند.

وی افزود: از میان 60 عنوان یادشده، 23 عنوان، چاپِ اول است که برای نخستین‌ بار در نمایشگاه کتاب تهران رونمایی و عرضه می‌شوند. 17 عنوان نیز تجدیدِ چاپ هستند که در کنار دیگر کتاب‌های تاک به فروش می‌رسند.

این داستان‌نویس افغانستانی در زمینه برنامه‌های جنبی انتشارات تاک در این نمایشگاه گفت: بسیاری از شاعران و نویسندگان صاحب اثر که تاک کتاب‌هایشان را منتشر کرده است، در ایران حضور ندارند. با این حال، همان تعدادی که در ایران هستند، در روزهای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران در غرفه تاک حضور پیدا می‌کنند تا زمینه آشنایی خوانندگان کتاب‌ها با صاحبان اثر فراهم شود.

وی ادامه داد: همچنین برای بعضی از کتاب‌های چاپ‌ِ اول مراسم رونمایی برگزار می‌کنیم. در این برنامه‌‌ها، نویسندگان و شاعرانی که کتاب تازه‌چاپ در تاک دارند، کتاب‌های خود را برای علاقه‌مندان امضا می‌کنند.

مدیر انتشارات تاک درباره روند فعالیت این نشر گفت: با تغییر و تحولاتی که در ساختار مدیریتی تاک در سال 1395 انجام شد، همکارانی تازه به تاک پیوستند و زکیه میرزایی، صاحب‌امتیاز انتشارات تاک به شمار می‌رود. البته با حضور صادق دهقان به عنوان مدیر تولید و سرویراستار و نادر موسوی به‌عنوان مدیر بخش کودک و نوجوان و مدیر فروش تلاش داریم در این دوره از فعالیت تاک به بخش‌هایی بپردازیم که از نگاه دیگر ناشران افغانستانی نادیده مانده است و می‌خواهیم زمینه‌های کاری خود را کم کم گسترش دهیم. در همین باره، برنامه‌هایی روی دست داریم که در زمان مناسب به اطلاع همگان می‌رسد.

محمدی از فراهم شدن زمینه حضور ناشران افغانستانی در بازار نشر ایران استقبال کرد و افزود: هرگونه ایجاد تسهیلات برای حضور صنعت نوپای چاپ و نشر افغانستان در نمایشگاهی مانند نمایشگاه کتاب تهران یکی از دریچه‌های تعامل و تبادل فرهنگی میان دو ملت هم‌فرهنگ افغانستان و ایران است؛ به همین دلیل، هر دو طرف افغانستانی و ایرانی باید تلاش کنند بیش‌ترین بهره را از این بستر مناسب ببرند.

به گفته محمدی، غرفه انتشارات تاک در سالن کشورها، ورودی F1 قرار دارد و همکاران تاک هر روزه پذیرای علاقه‌مندان به کتاب هستند. نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در شهر آفتاب واقع در عوارضی اتوبان تهران ـ قم قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها