چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰
دو خبر‌ از  رونمایی  کتاب‌ در نمایشگاه سی‌ام

کتاب «اطلس جامع جراحی»، هم‌چنین مجموعه چهل و نه مجلدی «قصه‌ هفت‌تایی‌ها» در نمایشگاه کتاب تهران رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) حسین انتظاری، مدیرمسئول انتشارات «نواندیشان آریا کهن»  درباره برنامه‌های حضور این نشر در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اظهار کرد: «اطلس جامع جراحی ایران» در  «شهر آفتاب» رونمایی و نقد و بررسی می‌شود. این کتاب به همت دکتر محمد‌رضا هاشم‌پور، و زیر نظر دکتر عبدالرضا فاضل، فلوشیپ جراحی، سرطان، استادیار و رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی گلستان گرد‌آوری و تدوین شده است.
 
وی ادامه داد: آئین رونمایی از این کتاب 17 اردیبهشت‌ماه در سرای اهل قلم بخش دانشگاهی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور مولف برگزار می‌شود.
 
انتظاری درباره ویژگی‌های «اطلس جامع جراحی ایران» گفت: تصاویر واقعی از جراحی‌های مختلف که به همت مولف تهیه شده از‌جمله ویژگی‌های «اطلس جامع جراحی ایران» است. مجموع این تصاویر به دانشجویان جراحی کمک می‌کند تا تصویر واقعی‌تری از جراحی در اختیار داشته باشند.  
 
این فعال حوزه نشر دانشگاهی افزود: كتاب «اطلس جامع جراحی ايران»  با توجه به اهمیت بهره‌گیری از قابلیت‌های آموزش بصری و باعلم به خلاء موجود در حوزه جراحی علوم پزشكی در طول چهار سال تدوین شده است. اين كتاب به‌عنوان نخستین کتاب در حوزه جراحی شامل سه هزار تصوير رنگی از اعمال جراحی مختلف است. تصاویر به‌صورت واقعی و مرحله به مرحله در معرفی بيماران مبتلا به بيماری‌‌های شايع و نادر كشورتهيه شده است.  
  
وی با اشاره به تفکیک بخش ناشران پزشکی اظهار کرد: کتاب «اطلس جامع جراحی ايران» شامل ١٢ فصل مجزا در قالب ٥٣٢ صفحه به‌صورت تمام رنگی با بيش از ٢٠ عنوان ازجمله «مری، معده»، «روده باريک»، «كولون»، «ركتوم»، «آپانديس»، «كيسه صفرا»، «پانكراس»، «كبد»، «كليه و «فوق كليه»، «طحال»، «رحم و تخمدان»، «پستان»، «تيروئيد و پاراتيروييد»، «تيموس» است. اميد است درآينده نزديک شاهد تدريس كتاب‌های ناب دانشمندان و مولفان ايرانی وميراث‌داران مولفان «قانون» و «الحاوی»  در دانشگاه‌های معتبرخارجی بيش از گذشته باشيم.

هم‌چنین بر اساس این گزارش، مجموع «قصه هفت‌تایی‌ها» که بزرگ‌ترین مجموعه ادبی برای کودکان و نوجوانان به شمار می‌رود در غرفه انتشارات مدرسه در نمایشگاه کتاب رونمایی خواهد شد.
مجموعه بزرگ «قصه‌ هفت‌تایی‌ها» که شامل قصه‌ها، شعرها و متل‌های زبان فارسی است، زیر نظر شکوه قاسم‌نیا و به همت تنی چند از نویسندگان شناخته شده نوشته شده است. از جمله نویسندگان این مجموعه می‌توان به سوسن طاقدیس، لاله جعفری، مجید راستی، شکوه قاسم‌نیا، مصطفی رحماندوست، ناصر کشاورز، مهری ماهوتی، افسانه شعبان‌نژاد، طاهره خردور و ... اشاره کرد.
 
از دیگر مشخصات کتاب، تصویرگری جذاب، چشم‌نواز و هم‌آوا با موضوع هر کتاب است که این کار نیز توسط تصویرگران زبده و نام‌آشنایی مانند تهمینه حدادی، مرضیه قوام‌زاده، ویدا کریمی، هاله مؤدبیان، غزاله صرافیان، مریم یکتافر، نغمه صالحی انجام شده است.
 
این مجموعه قصه، شعر و متل که بالغ بر 49 عنوان کتاب است، ساعت 16 شنبه 16 اردیبهشت در غرفه انتشارات مدرسه رونمایی و به مشتاقان آن عرضه می‌شود. غرفه این ناشر در سالن کودک نوجوان شماره ۱۰۹ غرفه ۱۴۹ انتشارات مدرسه قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها