یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
تک‌نگاری‌های شهید مرتضی آوینی بازچاپ می‌شود

مریم امینی، همسر شهید آوینی از بازچاپ تک‌نگاری‌های مقالات سید شهیدان اهل قلم خبر داد.

مریم امینی، همسر شهید آوینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) درباره انتشار جدید‌ترین آثار مربوط به سید شهیدان اهل قلم اظهار کرد: مجموعه تک‌نگاری‌های شهید آوینی شامل جامع‌ترین مقالات ایشان در حوزه‌های مختلف بازچاپ شده است. کتاب «نامه‌ای به یک دوست قدیمی» به تازگی به این مجموعه افزوده و منتشر شده است.

وی در تشریح موضوع هر یک از مقالات ادامه داد: «نامه‌ای به يک دوست قديمی» داستانی کوتاه است که در سال 1368 در دوره‌ نخست ماهنامه‌ سوره، بخش ادبيات، با نام مستعار «طه عطابخش» چاپ شد. این اثر از لحاظ فرمی با دیگر آثار نویسنده متفاوت است.

امینی ادامه داد: مقاله «نقاشی برای نقاشی» نیز پيش‌تر در كتاب «انفطار صورت» با موضوع گرافيک و نقاشی به چاپ رسيده است. او در اين مقاله كه جامع‌ترين نوشته‌ شهید درباره ماهيت نقاشی مدرن است از منظر نقاشی به هنر معاصر نگاه شده است. در انتهای كتاب دو يادداشت ناتمام درباره «ابستراكسيونيسم» و «تجريد» آمده است.
 
این فعال فرهنگی افزود: «عالم هيچكاک» يكی از جامع‌ترين مقالات سينمايی سيد مرتضی آوينی درباره ماهيت سينما به حساب می‌آید. پيش‌تر در جلد دوم كتاب «آينه‌ جادو» به چاپ رسيده است. «شرق بهشت؛ گفت‌وگوی اميد روحانی با سيد مرتضی آوينی» در سال 1371 با عنوان «سينما، تكنولوژی و ساختار هويتی برای انسان نو» در مجله‌ فيلم و بعدتر در جلد سوم كتاب «آينه‌ جادو» منتشر شده است. مقدمه‌ای از امید روحانی به درخواست ناشر نیز به کتاب افزوده شده است.   

امینی گفت: «هفت قصه از بلوچستان» عنوان يكی از مستندهای تلويزيونی گروه جهاد سازندگی درباره‌ مردم محروم جنوب بلوچستان و «شهری در آسمان» شامل گفتار متن 6 برنامه از مجموعه «شهری در آسمان» مربوط به واقعه‌ محاصره، سقوط و بازپس‌گیری خرمشهر است. «امام و حيات باطنی انسان» مجموعه‌ چند مقاله درباره امام خمينی(ره) عنوان دیگر مقاله این مجموعه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها