دوشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵
مجموعه «سياه دل» رونمایی می‌شود

مجموعه «سياه دل» نوشته کورنلیا فونکه در سرای اهل قلم موسسه خانه کتاب رونمایی مي‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) آیین رونمایی از مجموعه «سياه دل» نوشته کورنلیا فونکه و ترجمه شقايق قندهاری سه شنبه سوم اسفندماه 1395 در سرای اهل قلم موسسه خانه کتاب برگزار مي‌شود.

در این مراسم شهرام اقبال‌زاده؛ نویسنده، مترجم و منتقد ادبی، علي خاکبازان؛ نویسنده و منتقد ادبی و شقایق قندهاری؛ مترجم آثار کودک و نوجوان مجموعه «سياه دل» را مورد بررسی قرار می‌دهند.
 
مجموعه‌ سه جلدي «سياه دل» اثر نويسنده‌ آلمانی «كورنليا فونكه» است كه نخستین جلد آن با عنوان «سیاه دل» در سال 1388 با ترجمه شقايق قندهاری از سوی كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان منتشر شد. دومین جلد این مجموعه نیز با ترجمه شقایق قندهاری در سال 1394 از سوی همین ناشر چاپ شد. سومین جلد این سه گانه «مرگ سیاه دل» نام دارد که به تازگی با ترجمه قندهاری از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است.

محور اين مجموعه درباره‌ كتاب و مطالعه است. پدر «مِگی» كه صحاف است در دوران كودكي مگي مشغول خواندن كتاب «سياه‌دل» براي او و مادرش بوده كه ناگهان «ريزا» مادر مگي ناپديد مي‌شود. از سوی ديگر چند شخصيت اهريمنی از كتاب سياه‌دل به دنيای امروزی وارد شده و مشكلاتی ايجاد می‌كنند که سبب می‌شود روند زندگي مگی و پدرش تغيير ‌كند. 

«كورنليا فونكه» نويسنده‌ اين اثر، نويسندگي را از 35 سالگي شروع كرده و تجربياتش در دوران كار با كودكان را پايه‌ نگارش داستان‌هايش قرار داده است. جهان‌ها و درون مایه‌های داستان‌های فونکه گوناگون است اما بيشتر داستان‌هاي او را می‌توان در گونه‌ رئالیسم جادویی يعنی نوعی فانتزی جای داد که ریشه در دنیای واقعی دارد. 

آیین رونمایی از مجموعه سه گانه «سياه دل» ساعت 10 و 30 دقیقه سه‌شنبه (3 اسفند 1395) در سرای اهل قلم واقع در خيابان انقلاب اسلامی، خيابان برادران مظفرجنوبی، کوچه خواجه نصير، پلاک دو برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها