دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴
بررسی کتاب «آینده چاپ» در ششمین ماهنامه تخصصی «چاپخانه»

ششمین شماره ماهنامه تخصصی «چاپخانه» ویژه بهمن‌ماه با مدیرمسئولی جلال ذکائی منتشر شد. در این ماهنامه اینفوگرافی هر آن‌چه بر صنعت چاپ گذشته، ارائه شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، ششمین شماره ماهنامه تخصصی «چاپخانه» ویژه بهمن‌ماه با مدیرمسئولی جلال ذکائی از سوی چاپ سروش منتشر شده است. در این ماهنامه اینفوگرافی هر آن‌چه بر صنعت چاپ گذشته در قالب «آیا صنعت چاپ مرده است؟» ارائه شده است.
 
همچنین این ماهنامه میزگرد تخصصی نقد و بررسی گزارش «استراتژی‌های صنعت چاپ» را دربردارد. در این مراسم، محسن یگانه‌کاری، کارشناس چاپ و نشر و دبیر اسبق بخش مسابقات تخصصی جشنواره صنعت چاپ، مسعود فرشی‌فرید، مدیرعامل شرکت بازدید و دبیر سابق بخش مسابقات تخصصی جشنواره صنعت چاپ، تهمینه سلیمی، سردبیر نشریه «چاپخانه»، مهدی رحیمی، مدیرعامل شرکت مایرملنهوف، جلال ذکائی، صاحب‌امتیاز و مدیرمسئول نشریه چاپخانه و مدیرکل اسبق دفتر امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهروز فتحی، مدیرکل مدیریت راهبردی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمدحسین رحیمی‌یگانه، مدیرعامل شرکت ایده‌تک و دبیر بخش مسابقات تخصصی جشنواره صنعت چاپ حضور داشتند.
 
در بخشی از این میزگرد، چنین بیان شده است: «در کشور ما وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید از نظر فرهنگی نظارت کند که این کار را چاپ کنند یا نکنند ولی به سرمایه‌گذار می‌گویند این ماشین چاپ مدل پایین است. نباید وارد کنی!»
 
«نگهداری از ماشین‌های چاپ» عنوان بخش دیگر این ماهنامه محسوب می‌شود. مخاطبان در این بخش، با نکات مهم در اولویت‌بندی فعالیت‌های نگهداری و تعمیرات ماشین‌های یک چاپخانه آشنا می‌‌شوند.
 
از دیگر بخش‌های این ماهنامه می‌توان به «مروری بر استانداردهای مهم در صنعت چاپ» اشاره کرد.
 
در بخش «اخبار داخلی» این ماهنامه اخبار «اکتفا به مفهوم سنتی سواد خواندن مخاطبان را از آثار ادبی دور می‌کند» و «ایرانشناسی که در کاغذ غوطه‌ور بود» ارائه و توضیح داده شده است.
 
علاقه‌مندان برای آشنایی با بهداشت و ایمنی در چاپخانه، می‌توانند به صفحه 25 این ماهنامه مراجعه کنند. در بخشی از این موضوع می‌خوانیم: «کارگران با رعایت اصول ایمنی می‌توانند هم از انهدام اموال چاپخانه در میان شعله‌های آتش جلوگیری کنند و هم جان عزیز خود و همکاران‌شان را به خطر نیندازند.»
 
«آیا صنعت چاپ مرده است؟» عنوان بخشی دیگر از این ماهنامه محسوب می‌شود؛ در این بخش اینفوگرافی از آن‌چه بر صنعت چاپ گذشته، ارائه شده است.
 
در بخش «هر ماه یک کتاب» این ماهنامه، کتاب «آینده چاپ» اثر «کنت مارکو» معرفی شده است. وی در این اثر، راهنمایی جامع درباره چگونگی درک، تحقیق، طراحی، آزمایش، بازاریابی و راه‌اندازی خط تولید محصول جدید را به صورت مرحله به مرحله ارائه کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها