چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱
نویسنده‌ی 46 ساله برنده‌ی گران‌ترین جایزه‌ی ادبی استرالیا شد

جایزه‌ی ادبی ویکتوریا که گران‌ترین جایزه‌ی ادبی در استرالیا است امسال یک نویسنده و سینماگر 46 ساله را برنده‌ی خود معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، جایزه‌ی ادبی ویکتوریا در بخش‌های مختلف رمان‌نویسی، نمایشنامه‌نویسی، شعر و کتاب‌های غیرداستانی اهداء می‌شود.
 
به گزارش خبرگزاری فرانسه، در بخش نمایشنامه امسال این جایزه به نمایشنامه‌ی «همسر گله‌دار» نوشته‌ی لیاه پورسل رسید. پورسل علاوه بر نویسندگی، بازیگری و کارگردانی نیز می‌کند.
 
نمایشنامه‌ی او برداشتی مدرن و امروزی است از داستانی که در قرن نوزدهم روی داده است. یک زن استرالیایی با چهار فرزند در بیابان رها می‌شود. او به جای روبه‌رو شدن با مار و حیوانات عجیب‌غریب با مردی سیاه روبه‌رو می‌شود.
 
برنده‌ی این بخش صد هزار دلار استرالیا دریافت می‌کند. به هر کدام از برندگان بخش‌های دیگر 25 هزار دلار می‌رسد.
 
جایزه‌ی امسال در بخش رمان به کتاب «بین سگ و گرگ» نوشته‌ی جورجیا بِلین اهداء شده است. در دوره‌‌ی قبل رمان «بنام از دست رفتگان» نوشته‌ی روهان ویلسن برنده شده بود.
 
مجموعه‌ی «تسخیر جهان» سروده‌ی ماکسین کلارک نیز در بخش شعر توانست برنده‌ی جایزه‌ی ادبی ویکتوریا شود.
 
جایزه‌ی ادبی ویکتوریا سال 1985 به دست نویسندگان و منتقدانی از استرالیا راه‌اندازی شد تا به ارتقا و معرفی فرهنگ و ادبیات استرالیا کمک کنند.
 
از سال1986 تا حدود یک دهه این جایزه در سایه‌ی جشنواره‌ی نویسندگان ملبورن قرار داشت و بخشی از آن به حساب می‌آمد و در طی جشنواره‌ی نویسندگان ملبورن برندگانش را معرفی می‌کرد.
 
از 1997 مدیریت این جایزه به کتابخانه‌ی دولتی ویکتوریا منتقل شد. ارزش این جایزه در همه‌ی بخش‌ها حالا به 180 هزار دلار رسیده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها