دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲
«ویلم فلور» از ایران‌شناسی سخن می‌گوید/ نگاهی به کارنامه پر برگ و بار فلور در ایران

نشست «ویلم فلور در ایران» با نگاهی به کارنامه ایران‌شناس هلندی ویلم فلور، چهارشنبه 24 آذر در سرای اهل قلم خانه کتاب برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) نشست «ویلم فلور در ایران» از سلسله نشست‌های ایران‌شناسی و ایران‌شناسان است که چهارشنبه 24 آذر در سرای اهل قلم خانه کتاب برگزار می‌شود.

در این نشست که با حضور ویلم فلور برگزار می‌شود، محققان و اندیشمندان با نگاهی به کارنامه ایران‌شناس هلندی سخن می‌گویند.

ویلم فلور، کارشناس انرژی و پژوهنده تاریخ اهل هلند است. وی تحصیلات دانشگاهی خود را در دانشگاه اوترخت و دانشگاه لیدن در رشته‌های اقتصاد توسعه‌یافته و جامعه‌شناسی غیر‌غربی و اسلام‌شناسی به پایان رساند. در طی سال‌های ۱۹۶۳ تا ۱۹۶۷ در دانشگاه اوترخت و در سال ۱۹۷۱ درجه دکترایش را در دانشگاه لیدن گرفت. طی سال‌های ۱۹۶۸ تا ۱۹۸۳ او به عناوین مختلف با وزارتخانه توسعه و پیشرفت دانمارک همکاری می‌کرد. طی سال‌های ۱۹۸۳ تا ۲۰۰۲ او به عنوان متخصص انرژی در بانک جهانی مشغول به کار بود. در همین دوره پژوهش‌های زیادی از او در زمینه‌های گوناگون مربوط به تاریخ ایران و خلیج فارس منتشر شد.

فلور پژوهشگری مستقل است و بیش از ۲۶۰ مقاله و کتاب در زمینه تاریخ اجتماعی ـ اقتصادی ایران نوشته است. «کشاورزی در ایران دوره قاجار»، «بهداشت عمومی در ایران دوره قاجار»، «خلیج فارس: تاریخ سیاسی و اقتصادی پنج شهر بندری از ۱۵۰۰ تا ۱۷۳۰»، «برآمدن عرب‌های خلیج از ۱۷۴۷ تا ۱۷۹۲»، «القاب و عناوین در ایران دوره صفوی»، «سفرها در شمال ایران از ۱۷۷۰ تا ۱۷۷۴»، «تاریخ نمایش در ایران» و «تاریخ اجتماعی روابط جنسی در ایران» از جمله آثاری است که از فلور در ایران منتشر شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند در این نشست که از ساعت  16 تا 18 برگزار می‌شود به نشانی خیابان انقلاب، خیابان برداران مظفر جنوبی (صبا) کوچه خواجه نصیر شماره 2 سرای اهل قلم مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها