دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱
​پوری: اتوبیوگرافی پابلو نرودا یکی از مهم‌ترین آثار ادبی است/ رونمایی از «اعتراف به زندگی»‌ در کتابفروشی نشر چشمه

احمد پوری از انتشار و عرضه کتاب «اعتراف به زندگی» اثر پابلو نرودا خبر داد و گفت:‌ «اعتراف به زندگی» یکی از مهم‌ترین کتاب‌هایی است که درباره ادبیات نوشته شده و به نظرم ترجمه مجدد آن ضرورت داشت.

احمد پوری به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: آیین رونمایی و جشن امضای کتاب «اعتراف به زندگی» که به زندگی‌نامه پابلو نرودا، شاعر سرشناس اهل شیلی می‌پردازد، از ساعت 18 روز دوشنبه 18 مردادماه در کتابفروشی نشر چشمه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: نویسنده در این کتاب به بیان زندگی خود از دوران کودکی تا چند روز قبل از مرگش و کودتای شیلی پرداخته و به‌نظرم این اثر، کتاب خوب و جذابی برای علاقه‌مندان ادبیات است.

این پیشکسوت ترجمه در معرفی کتاب «اعتراف به زندگی» اظهار کرد: این کتاب حدود ۳۰ سال پیش با عنوان «خاطرات نرودا» ترجمه شده، اما باتوجه به این که سه دهه از انتشار آن می‌گذرد، شاید خواندن این کتاب برای مخاطب کمی سخت باشد. از طرفی این ترجمه چندان منسجم و کامل نیست، به همین دلیل تصمیم گرفتم کتاب را مجدداً ترجمه کنم، چراکه این کتاب یکی از مهم‌ترین کتاب‌هایی است که درباره ادبیات نوشته شده و ترجمه مجدد آن ضرورت داشت.

پوری افزود: شاید جالب باشد بدانید که من این کتاب را چندین سال پیش ترجمه کرده بودم، اما متاسفانه در حادثه‌ای که نیاز به گفتنش نیست، کتاب را از دست دادم و آن ترجمه هیچوقت منتشر نشد. در واقع این ترجمه، دومین ترجمه من از این کتاب است. پابلو نرودا در این کتاب به تاریخ ادبیات اروپا و امریکا بین دهه ۲۰ تا ۷۰ میلادی می‌پردازد و تقریباً از همه چهره‌های سرشناس در این کتاب نام می‌برد.

احمد پوری، مترجم و نویسنده مطرح کشورمان در ۲۳ فروردین ۱۳۳۲ در تبریز متولد شد. «تو را دوست دارم چون نان و نمک» و «دنیا را گشتم بدون تو» سروده ناظم حکمت، «در بندر آبی چشمانت» از نزار قبانی، «مرغ عشق میان دندان‌های تو» از فدریکو گارسیالورکا و «گزیده اشعار شل سیلوراستاین» تعدادی از آثاری هستند که با ترجمه پوری منتشر شده‌اند. نخستین رمان تألیفی اوی نیز در سال ۱۳۸۷ با عنوان «دو قدم این‌ور خط» منتشر شد.

علاقه‌مندان برای حضور در آیین رونمایی و جشن امضای کتاب «اعتراف به زندگی»‌ نوشته پابلو نرودا با ترجمه احمد پوری می‌توانند از ساعت 18 روز دوشنبه ‌18 مردادماه به کتابفروشی نشر چشمه واقع در خیابان کریمخان زند، نبش میرزای شیرازی مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها