شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵
​بیابانکی: شعرخوانی سایه برای نخستین بار از رسانه ملی پخش می‌شود/ اشعار ابتهاج نقد و بررسی خواهد شد

سعید بیابانکی، شاعر و مجری برنامه «نقد شعر» از برگزاری برنامه نقد و بررسی اشعار امیرهوشنگ ابتهاج (سایه) خبر داد و گفت:‌ برنامه نقد و بررسی اشعار امیرهوشنگ ابتهاج، یکشنبه شب از شبکه چهارم سیما پخش می‌شود و قرار است در این برنامه نخستین‌بار کلیپی از شعرخوانی سایه در رسانه ملی پخش شود.

سعید بیابانکی به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: برنامه تلویزیونی «نقد شعر» از مهرماه سال 94 روی آنتن رفت و خوشبختانه یکشنبه شب به پله چهل و ششم خواهد رسید. طبق برنامه‌ریزی انجام شده قرار است در برنامه این هفته به بررسی شعر و کارنامه ادبی امیرهوشنگ ابتهاج (ه. الف. سایه) بپردازیم.

وی ادامه داد: در برنامه چهل و ششم، دکتر بهرام پروین گنابادی و دکتر فرهاد طهماسبی که هر دو از اساتید دانشگاهی و پژوهشگران حوزه ادبیات هستند، به نقد و بررسی اشعار سایه خواهند پرداخت.

مجری برنامه «نقد شعر» در توضیح محورهای این برنامه اظهار کرد: در این برنامه قرار است نخستین‌بار کلیپی از شعرخوانی امیرهوشنگ ابتهاج (سایه) در رسانه ملی پخش شود. همچنین در این برنامه درباره جایگاه شعر سایه، غزل وی و نسبت سایه با موسیقی، بحث و گفت‌وگو می‌شود.

بیابانکی افزود: متاسفانه این روزها علاقه‌مندان ادبیات به دنبال شعر در دنیای مجازی می‌گردند و رابطه آن‌ها با شاعران دارای کتاب و شناخته شده، قطع شده است. ما در این برنامه تلویزیونی قصد داریم تا جایی که امکان دارد، حقله وصل میان شاعران قدیمی و مخاطبان شعر امروز باشیم.
 
برنامه تلویزیونی «نقد شعر» با موضوع نقد و بررسی اشعار امیرهوشنگ ابتهاج، از ساعت ۲۱ یکشنبه ۱۷ مردادماه از شبکه چهارم سیما روی آنتن خواهد رفت.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها