سه‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷
نخستین حضور ایران در نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی شیکاگو

رئیس هیأت‌مدیره اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته‌بندی ایران از فراهم کردن زمینه نخستین حضور ایران در نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی شهر شیکاگو آمریکا خبر داد و گفت: با هدف معرفی توانمندی‌های ایران در عرصه‌های چاپ و بسته‌بندی و ایجاد موقعیت‌های مناسب برای صادرات، در این نمایشگاه حضور می‌یابیم.

بابک عابدینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) اظهار کرد: نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی شیکاگو، هر دو سال یکبار 13 سپتامبر برگزار می‌شود. اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته‌بندی ایران در نظر دارد در سال جاری برای نخستین‌بار در قالب اعضای اتحادیه در این نمایشگاه که برابر با 23 شهریورماه است،حضور یابد.
 
وی درباره دلایل شرکت ایران در نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی شیکاگو توضیح داد: از آن‌جا که قیمت تمام‌شده برخی محصولات چاپی آمریکای شمالی و جنوبی گران هستند، آن‌ها بسیار راغب‌اند از بازار برخی کشورهای شرق آسیا مانند چین، پاکستان و بنگلادش و همچنین برخی کشورهای غرب آسیا مانند ترکیه بهره‌مند شوند. به این منظور، اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته‌بندی ایران شرایط را برای صادرات محصولات چاپی ایران مساعد می‌داند و می‌کوشد با حضور در این نمایشگاه، ضمن تحقق این مهم، زمینه معرفی توانمندی‌های ایران در عرصه‌های چاپ و بسته‌بندی را فراهم کند.
 
عابدینی در ادامه از سومین حضور اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته‌بندی ایران در نمایشگاه «golf print dubai» خبر داد و گفت: این نمایشگاه که بزرگ‌ترین نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی خاورمیانه و شمال آفریقا محسوب می‌شود، اوایل فروردین‌ماه برگزار خواهد شد. اتحادیه نیز در قالب پاویون، در این نمایشگاه شرکت خواهد کرد.
 
وی افزود: در این نمایشگاه که هر دو سال یکبار برگزار می‌شود، سیستم‌های آماده‌سازی فایل پیش از چاپ، ماشین‌آلات و مواد اولیه پیش از چاپ، مواد اولیه و ملزومات صنعت چاپ مانند کاغذ، مقوا، فویل و فیلم‌های انعطاف‌پذیر، ماشین‌آلات صحافی ـ عملیات پس از چاپ، ماشین‌آلات پیش از چاپ، چاپخانه‌های برتر منطقه و تشکل‌های صادراتی صنعت چاپ حضور دارند.

رئیس هیأت‌مدیره اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته‌بندی ایران همچنین درباره نتایج مفید حضور در نمایشگاه «دروپا» اظهار کرد: این نمایشگاه از یازدهم تا بیست و دوم خردادماه در شهر دوسلدورف کشور آلمان برگزار شد. در این نمایشگاه نیز قراردادهایی میان ایران و برزیل، آرژانتین و مکزیک به منظور صادرات محصولات چاپی ایران منعقد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها