یکشنبه ۶ تیر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸
نسخ خطی دیوان حافظ در فرهنگسرای ارسباران به نمایش گذاشته شد

مریم زنجان‌پور، مسئول گالری فرهنگسرای ارسباران، از برگزاری نمایشگاهی از ۱۴ نسخه قدیمی دیوان حافظ خبر داد.

مریم زنجان‌پور به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان و در راستای ادامه نمایش آثار ارزشمند ایرانی، ۱۴ اثر برجسته از «نسخ خطی دیوان حافظ» با همکاری کتابخانه و موزه ملی ملک از ۳ تا ۱۸ تیرماه در فرهنگسرای ارسباران به نمایش در می‌آید.

 وی ادامه داد: در این نمایشگاه که در گالری شماره ۳ فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود، از آثار ارزشمندی نظیر نسخه خط نستعلیق از هدایت‌الله کاتب (سده ۱۰ ق)، نسخه نفیس و مرصع به خط شکسته یا نسخه‌ای به خط نستعلیق (۸۹۸ قمری) که به خط نستعلیق خوش درویش محمود نیشابوری کتابت شده و نیز نسخه دیگری به قلم نستعلیق میرزاعلی نقی شیرازی در معرض دید عموم قرار گرفته شده است.

مسئول گالری فرهنگسرای ارسباران با اشاره به این نکته که آثار ارائه شده از روی نسخه اصلی عکس‌برداری شده است، اظهار کرد: با توجه به ارزشمند بودن این آثار عملاً خروج این گنجینه از موزه ملک و قرار گرفتن آن در فرهنگسرا امکان‌پذیر نبود، به همین دلیل، عکس‌هایی از نمونه‌های اصلی در گالری به نمایش گذاشته شده است.

وی افزود: هدف ما این است که مردم با حضور در چنین گالری‌هایی با آثار ارزشمند ادبی و هنری آشنا و ترغیب شوند تا برای دیدن این آثار به موزه‌ها بروند و نسخه اصلی را مشاهده کنند.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از ساعت ۱۰ تا ۲۰ به فرهنگسرای ارسباران به نشانی خیابان شریعتی بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 22872818 تماس بگیرند.

 

 


 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها