دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹
پرویز: مراسم اختتامیه جایزه قلم زرین ۱۹ تیرماه برگزار می‌شود/ قدردانی از فیروز زنوزی جلالی

محسن پرویز، سخنگوی انجمن قلم ایران از برگزاری مراسم اختتامیه چهاردهمین جایزه قلم زرین در روز ۱۹ تیرماه خبر داد.

محسن پرویز به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت:‌  بر اساس اعلام قبلی، مراسم اختتامیه جایزه «قلم زرین» که همه ساله در روز ۱۴ تیرماه (روز قلم) برگزار می‌شد، امسال به دلیل تقارن این روز با ایام ماه مبارک رمضان با ۵ روز تأخیر برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این مراسم از ساعت ۱۶ تا ۱۸ روز شنبه ۱۹ تیرماه و با حضور اعضای انجمن و شخصیت‌های برجسته فرهنگی، هنری و سیاسی کشور در تالار مهر حوزه هنری برگزار خواهد شد.

سخنگوی انجمن قلم ایران در توضیح سایر برنامه‌های این مراسم اظهار کرد: در این مراسم بعد از اعلام برگزیده‌ها و تقدیر از آنها مراسم تقدیر و تجلیل از فیروز زنوزی جلالی، به دلیل سال‌ها تلاش در حوزه ادبیات و ارائه کارهای ارزشمند برگزار خواهد شد.

وی افزود:‌ زنوزی جلالی در سال‌های فعالیت خود تلاش‌های فراوانی برای ارتقاء سطح ادبی کشور انجام داده است، همچنین او در سال ۱۳۸۷ جایزه ادبی جلال آل احمد
 را برای رمان «قاعده بازی» دریافت کرده و برنده جایزه قلم زرین شده است.

جایزه «قلم زرین» که توسط انجمن قلم برگزار می‌شود، از سال ۱۳۸۱ کار خود را آغاز کرده است. این جایزه هرساله به جز سال‌های ۸۳ و ۸۶ برگزار شده است. هر سال دبیر جشنواره پس از انتصاب، داور و سرداوران هر بخش را به هیات مدیره انجمن قلم معرفی می‌کند. این داوران می‌توانند از میان اعضای انجمن یا خارج آن انتخاب شوند. این جایزه در پنج بخش شعر بزرگسال، شعر کودک و نوجوان، داستان بزرگسال، داستان کودک و نوجوان و نقد و پژوهش برگزار می‌شود. در این دوره کتاب‌هایی بررسی می‌شود که از فروردین تا اسفند سال ۹۴ منتشر شده باشد.


 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها