یکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸
​رمان «اگر شبی از شب‌های زمستان مسافری» نقد و بررسی می‌شود/ رونمایی از مجموعه داستان «زن‌های کاغذی»

نشست نقد و بررسی رمان «اگر شبی از شب‌های زمستان مسافری» و مراسم رونمایی از مجموعه داستان «زن‌های کاغذی» برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، سی و سومین نشست بازخوانی ادبیات ملل با موضوع نقد و بررسی رمان «اگر شبی از شب‌های زمستان مسافری» نوشته ایتالو کالوینو با ترجمه لیلی گلستان از ساعت ۱۷ پنجشنبه ۲۷ خردادماه در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار خواهد شد.

در این مراسم مصطفی علیزاده، نویسنده و فعال ادبی و احسان عسکریان دماوندی، نویسنده به نقد و بررسی این کتاب می‌پردازند.

رمان «اگر شبی از شب‌های زمستان مسافری»  شامل ۱۰ سرآغاز است و هر کدام از این سرفصل‌ها یک عنوان دارد که در واقع هر کدام داستانی جدید است. هر یک از این داستان‌ها چند صفحه ادامه پیدا می‌کند و بعد نیمه‌کاره رها می‌شود، اما این خاصیت نوعی فرم بدیع به داستان بخشیده است و به عبارتی داستان را ساخته است. روایتی در روایتی دیگر خلق شده و همه در یک روایت اصلی قرار گرفته است. نکته جالب توجه این است که هر کدام از داستان‌ها در ژانرهای مختلفی مانند عاشقانه، پلیسی و درام نوشته شده‌اند.

«ایتالو کالوینو» ( ۱۹۲۳ - ۱۹۸۵) نویسنده رمان و داستان کوتاه ایتالیایی است. وی سبک ادبی خاص خود را داشت که می‌توان آن را سورئال یا پست‌مدرن توصیف کرد. سه‌گانه «نیاکان ما»، مجموعه داستان‌های کوتاه «شهرهای نامرئی» و «شش یادداشت برای هزاره بعدی» از تحسین‌شده‌ترین آثار اوست. وی را یکی از مهم‌ترین نویسندگان ایتالیایی قرن بیستم می‌دانند.

علاقه‌مندان برای حضور در این مراسم می‌توانند به خانه اندیشمندان علوم انسانی واقع در خیابان شهید نجات‌الهی، نبش خیابان ورشو مراجعه کنند.

همچنین مراسم رونمایی از مجموعه داستان «زن‌های کاغذی» نوشته مریم اسحاقی از ساعت ۱۸ روز جمعه ۲۸ خردادماه در موسسه فرهنگی هنری هفت اقلیم برگزار خواهد شد.

در این مراسم لادن نیکنام، شاعر و نویسنده و بهاالدین مرشدی، نویسنده به صحبت درباره تازه‌ترین اثر اسحاقی خواهند پرداخت.

مریم اسحاقی، متولد ۱۳۴۸ در رشت و پزشک متخصص کودکان است. مجموعه «نبض کوچه را بگیر»  را در سال ۸۹ منتشر کرده که در چهارمین دوره جایزه شعر خورشید جزو راه یافتگان به مرحله داوری بوده است. همچنین انتشارات بوتیمار در سال ۹۳ مجموعه شعر «پیراهنی جز صدای تو بر تن نمی‌کنم» را از  اسحاقی منتشر کرد.

علاقه‌مندان برای شرکت در این مراسم می‌توانند به موسسه فرهنگی هنری هفت اقلیم واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از خیابان ملک، بعد از خیابان کشواد، پلاک ۵۶۹ مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها