یکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴
فراخوان ششمین جشنواره بین‌المللی شعر انقلاب منتشر شد

ششمین جشنواره بین‌المللی شعر انقلاب که دی‌ماه 95 به صورت ملی و بین‌المللی در شهر شیراز برگزار می‌شود، فراخوان داد. آثار برتر این جشنواره در قالب کتاب منتشر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) ششمین جشنواره بین‌المللی شعر انقلاب با هدف پاسداشت و ارتقای دستاوردهای شعر انقلاب و همچنین كشف استعدادهای برتر در دو قالب شعر نو و كهن فراخوان داد.

این جشنواره در بخش‌های مسابقه ملی (شعر مجموعه و تک اثر و پژوهش)، مسابقه بین‌المللی (شعر تک اثر) دی‌ماه 1395 در استان فارس برگزار می‌شود.

عدالت و انسانیت، وحدت امت اسلامی و رفعت ملی، اخلاق و  معارف دین، گفتمان انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی موضوعات ششمین جشنواره شعر انقلاب است و شاعران پژوهشگران ادبی تا 15 آبان 95 فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال كنند.

بر اساس این فراخوان، سروده‌ها باید در قالب فایل WORD و با اندازه قلم 12 همراه با لوح فشرده ارسال شود. هر شرکت‌کننده می‌تواند هم‌زمان در همه بخش‌ها شركت كند و در صورت برگزیده شدن تنها به یك اثر جایزه تعلق خواهد گرفت. دبیرخانه جشنواره در صورت صلاح‌دید آثار منتخب را با نام شاعر منتشر خواهد كرد. حضور در این جشنواره محدودیت سنی ندارد.

جوایز این جشنواره در بخش شعر، افزون بر انتشار مجموعه اثر و كتاب در هر قالب (نو و كهن) برای نفر اول تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و 70 میلیون ریال جایزه نقدی، برای نفر دوم لوح تقدیر و 50 میلیون ریال جایزه نقدی و برای نفر سوم لوح تقدیر و 30 میلیون ریال جایزه نقدی خواهد بود.
 
همچنین برای تك اثر در هر قالب (نو و كهن) برای نفر اول تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و 40 میلیون ریال جایزه نقدی، برای نفر دوم لوح تقدیر و 30 میلیون ریال جایزه نقدی و برای نفر سوم لوح تقدیر و 20 میلیون ریال جایزه نقدی در نظر گرفته شده است.

در بخش پژوهش نیز ضمن آن‌که آثار در قالب كتاب  ارایه خواهند شد، به پژوهشگر برگزیده تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ 30 میلیون ریال به نفر برگزیده و به رتبه نخست مقاله‌نگاری تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ 20 میلیون ریال جایزه نقدی، به نفر دوم لوح تقدیر و مبلغ 15 میلیون ریال جایزه نقدی و به نفر سوم مقاله‌نگاری لوح تقدیر و مبلغ 10 میلیون ریال جایزه نقدی تعلق می‌گیرد. در این بخش به سایر راه یافتگان به بخش مسابقه جشنواره مبلغ 5 میلیون ریال جایزه داده می‌شود.

این فراخوان در بخش بین‌الملل به سه نفر از برگزیدگان در بخش تك اثر جایزه نقدی هر یك به مبلغ 1500 دلار در نظر گرفته است و در مجموع 30 نفر از شركت كنندگان در دو بخش شعر و پژوهش به مرحله مسابقه پایانی جشنواره دعوت می‌شوند. همچنین برگزیدگان تمامی بخش‌ها میهمان افتخاری دوره بعدی جشنواره خواهند بود. 

شاعران و پژوهشگران ادبی باید برای ثبت آثار خود به سایت جشنواره  مراجعه کنند. همچنین، امکان ارسال آثار به نشانی تهران، خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ، حوزه هنری، طبقه منفی یك، دبیرخانه مركزی جشنواره های حوزه هنری وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها