چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱
​ضیافت شعر و داستان چشمه در شب‌های ماه مبارک رمضان

مریم طاهری‌مجد، مدیر برنامه‌های فرهنگی نشر چشمه، از برگزاری نشست‌های شعر، داستان و ترجمه با عنوان «شبی خوش کنار چشمه» در شب‌های ماه مبارک رمضان خبر داد.

مریم طاهری مجد به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: نشر چشمه در سال‌های فعالیتش برنامه‌های فرهنگی متنوع و فراوانی را با هدف گسترش و توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی برگزار کرده است و نشست‌های شعر، داستان و ترجمه نیز در ادامه‌ برنامه‌های فرهنگی این انتشارات با هدف آشنایی بیشتر با کتاب است.

مدیر برنامه‌های فرهنگی نشر چشمه با اشاره به دلایل برگزاری این مراسم اظهار کرد:‌ با توجه به اینکه مردم برای ساعات بعد از افطار برنامه‌ریزی می‌کنند، تصمیم گرفتیم، شرایطی را فراهم کنیم تا عده‌ای که علاقه‌مند به شعر و داستان هستند نیز بتوانند ساعاتی از وقت خود را با نویسنده‌ها، شاعران و مترجمان مورد علاقه خود سپری کنند و به داستان‌خوانی و شعر بپردازند.

وی ادامه داد: در این نشست‌ها سعی کردیم از چهره‌های جوان و با استعداد دعوت کنیم تا علاوه بر شعرخوانی و داستان‌خوانی بتوانند آثارشان را به مخاطبان نیز معرفی کنند. همچنین در هر یک از این پنج شب از چهره‌های شاخص ادبی دعوت خواهیم کرد تا مثلث نویسنده جوان، نویسنده باتجربه و مخاطب تکمیل شود.

طاهری مجد درباره برنامه‌های این نشست گفت: در طول روزهای ماه مبارک رمضان ۵ شب انتخاب شده که دو شب به شعر، دو شب به داستان و یک شب به ترجمه اختصاص دارد. این نشست‌ها در کتاب‌فروشی نشر چشمه واقع در شهرک غرب، بلوار فرحزادی، تقاطع خیابان حافظی و فخار مقدم، مرکز خرید آرن، طبقه‌ی سوم، برگزار می‌شود.

برنامه برگزاری این ۵ نشست به شرح زیر است:
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها