سه‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۵
«نص» با «نجوم امروز» و «منظومه شمسی» در راه نمایشگاه کتاب/ لزوم توجه به نقش ناشران در بازبینی دروس دانشگاهی

محمد‌حسین زارع، مدیرمسئول انتشارات «نص» ضمن اعلام خبر برنامه‌های این نشر در نمایشگاه کتاب سال 95 بر توجه به نقش ناشران در بازنگری دروس دانشگاهی تاکید کرد.

محمد‌حسین زارع، مدیرمسئول انتشارات «نص» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) ضمن اشاره به حضور این نشر در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با 350 عنوان کتاب اظهار کرد: ابهامات زیادی درباره جابه‌جایی نمایشگاه کتاب و انتقال آن به شهر آفتاب وجود دارد بنابراین ناشران به دلیل احتمال کاهش استقبال کار سختی خواهند داشت برهمین اساس با احتیاط حرکت خواهیم کرد.
 
وی درباره ارائه کتاب‌های «نص» در نمایشگاه سال جاری افزود: جلد نخست از مجموعه دو جلدی «نجوم امروز» با عنوان «منظومه شمسی» ترجمه دکتر فرزاد مومنی، عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی بعد از چهار سال برای نمایشگاه آماده عرضه شده است. درصورتی که امکانات محل جدید برگزاری نمایشگاه اجازه دهد تصمیم داریم با طراحی پوستر و نمایش تلسکوپ، زمینه‌های آشنایی بیشتر مخاطبان با این کتاب را فراهم کنیم.
 
زارع ادامه داد: یکی از فعالیت‌‌های نص به‌عنوان ناشر تخصصی حوزه فنی و مهندسی جست‌وجوی استادان ایرانی مشغول در دانشگاه‌های مطرح دنیاست. معرفی افراد سرشناس که «نص» به چاپ کتاب‌های آن‌ها اقدام می‌کند از دیگر برنامه‌‌های این نشر تخصصی برای بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است. یکی از این افراد مطرح دکتر بهزاد رضوی است. وی تحصیل‌کرده دانشگاه استنفورد کالیفرنیاست و درحال حاضر در دانشگاه یو سی ال ای آمریکا به تدریس اشتغال دارد.    
 
این فعال حوزه نشر دانشگاهی درباره بازنگری دروس تحصیلات تکمیلی فنی و مهندسی دانشگاه‌ها از سوی وزارت علوم گفت: به نظر می‌رسد که بیشتر تصمیم‌گیری‌ها در کشور ما به‌صورت جزیره‌ای اتخاذ می‌شود و به‌صورت عمدی یا سهوی نسبت به کار‌گروهی بی‌توجه هستیم. تصمیم‌گیران و سیاستگذاران به تجارب و نکات موردنظر فعالان رشته‌های مختلف یا به اصطلاح اهالی خط مقدم توجه ندارند؛ بنابراین مشارکت بین این عده و برنامه‌ریزان ضروری به نظر می‌رسد.
 
زارع ادامه داد: در فرایند بازنگری دروس تحصیلات تکمیلی فنی و مهندسی دانشگاه‌ها در همه مقاطع ناشران و البته دیگر گروه‌های صاحب‌نظر می‌توانند حضور داشته باشند. مشارکت‌جویی به معنای ابراز نظر ناشران در ابتدا تا انتهای تصمیم‌گیری‌ها نیست بلکه پیش از اجرایی شدن، ناشران در جریان جزئیات تصمیم‌گیری‌ها قرار بگیرند تا در صورت لزوم نظرات آن‌ها نیز در اجرایی نهایی در نظر گرفته شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها