یکشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۴
رونمایی از کتاب «چشمه‌ی صبح» همزمان با زادروز استاد بهمنی برگزار می‌شود

امیر جلیل‌وند با اشاره به مراسم رونمایی از کتاب «چشمه‌ی صبح» گفت: در این اثر، ۳۵ شعر از استاد محمدعلی بهمنی توسط ۴۵ خوشنویس به تحریر درآمده است که این کتاب جمعه ۲۷ فروردین‌ماه، همزمان با زادروز استاد بهمنی رونمایی خواهد شد.

امیر جلیل‌وند، گردآورنده کتاب «چشمه‌ی صبح»، به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: کتاب «چشمه‌ی صبح» مجموعه‌ای از شعرهای محمدعلی بهمنی است که توسط استادان خوشنویسی به خط نستعلیق و شکسته نستعلیق نوشته و در این مجموعه جمع‌آوری شده است.

وی ادامه داد: در این اثر نفیس، ۳۵ شعر از استاد محمدعلی بهمنی توسط ۴۵ خوشنویس به تحریر درآمده است. استاد عباس اخوین، استاد غلامحسین امیرخانی، استاد یدالله کابلی خوانساری، استاد محمد حیدری، استاد مهدی فلاح و استاد حسین غلامی از جمله افرادی هستند که در این مجموعه اشعار استاد بهمنی را با خط نستعلیق خوشنویسی کرده‌اند.

گردآورنده کتاب «چشمه‌ی صبح» در توضیح شیوه جمع‌آوری این کتاب اظهار کرد: کتاب در دو بخش طراحی شده است که در بخش اول، بعد از هر شعر تایپ شده، آثار خوشنویسی استادان مختلف آورده شده است؛ یعنی یک شعر توسط چندین خوشنویس خطاطی شده است. در بخش دوم این کتاب، پرتره‌های استادانی که شعرها را خوشنویسی کرده‌اند با مقدمه‌ای از دکتر محمد ستاری آورده شده است.

وی ادامه داد: این برای نخستین بار است که در یک کتاب، شعر، خوشنویسی و پرتره در کنار هم آورده شده‌اند. به همین دلیل می‌تواند کتاب جذابی باشد چراکه مخاطب تا به حال با چنین کتابی روبه‌رو نشده است. «چشمه‌ی صبح» یک اثر نفیس است که از بهترین کیفیت چاپ و مواد اولیه تهیه شده است. همچنین این اثر دارای یک جلد سخت و قاب کشویی است و از هر نظر یک کتاب نفیس محسوب می‌شود.

جلیل‌وند با اشاره به دلایل جمع‌آوری این اثر گفت: هر وقت به کتابفروشی مراجعه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که رباعیات خیام با خط نستعلیق توسط استادان مختلف نوشته شده است اما هیچ اثری از شعرهای قیصر امین‌پور، حسین منزوی، اخوان و سایر شاعران بزرگ معاصر وجود ندارد. به همین دلیل به این فکر افتادم که این کتاب را جمع‌آوری کنم تا شاید خوشنویسی شعر شاعران معاصر نیز باب شود.

وی  اظهار کرد: آیین رونمایی از کتاب «چشمه‌ی صبح» از ساعت ۱۸ روز جمعه ۲۷ فروردین‌ماه، همزمان با زادروز استاد محمدعلی بهمنی با حضور هنرمندان سینما، تئاتر و موسیقی در فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهد شد.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها