شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷
آیین پایانی ششمین جشنواره داستان کوتاه کوتاه پایداری سوم خرداد برگزار می‌شود/ کیفیت آثار ارسالی مطلوب نبود

رضا حاجی‌آبادی، دبیر ششمین دوره جشنواره داستان کوتاه کوتاه پایداری گفت: سوم خرداد 1395 آیین پایانی این جشنواره برگزار می‌شود. متاسفانه کیفیت داستان‌های ارسالی چندان مطلوب نبوده است.

رضا حاجی‌آبادی، مجری جشنواره داستان کوتاه کوتاه پایداری به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: داوری‌های اولیه ششمین دوره این جشنواره انجام شده است و نیمه دوم فروردین 1395 فهرست اولیه اعلام خواهد شد.

وی با بیان این‌که باغ‌موزه دفاع مقدس حامی این دوره از جشنواره بوده است، افزود: مسئولان باغ‌موزه در نظر دارند آیین پایانی را سوم خرداد 1395 و به مناسبت گرامیداشت آزادسازی خرمشهر برگزار کنند. همچنین به پیشنهاد و حمایت باغ‌موزه دفاع مقدس، قرار است ششمین دوره از جشنواره داستان کوتاه کوتاه پایداری 50 برگزیده داشته باشد.

به گفته حاجی‌آبادی، ششمین دوره جشنواره داستان کوتاه کوتاه پایداری در دو بخش داستان‌های کوتاه کوتاه و داستان‌های مینی‌مال برگزار شد و استقبال به نسبت خوبی از آن صورت گرفت. در هر یک از گرو‌ه‌ها 300 داستان‌نویس (در مجموع 600) آثار خود را ارسال کردند.

وی درباره کیفیت داستان‌های ارسالی به این دوره از جشنواره داستان کوتاه کوتاه پایداری گفت: داوران جشنواره رضایت چندانی از داستان‌‌های ارسالی نداشتند و متاسفانه داستان‌های ارسالی از کیفیت مطلوبی برخوردار نبودند. با این حال طبق سال‌های گذشته کتاب جشنواره منتشر می‌شود.

احتمال برگزاری هفتمین جشنواره با عنوان کلی
مجری جشنواره داستان کوتاه کوتاه پایداری، ادامه داد: متاسفانه با وجود وعده‌هایی که در هفته دفاع مقدس از سوی باغ‌موزه دفاع مقدس برای تبلیغ ویژه جشنواره «داستان کوتاه کوتاه پایداری» در قالب تیزر‌هایی در سیمای جمهوری اسلامی ایران، این وعده‌ها به دلیل مشکلات مالی محقق نشد و اطلاع‌رسانی فقط به همان شرکت‌کنندگان سال‌های گذشته صورت گرفت.

وی در پاسخ به این پرسش که چه انتظارات دیگری از حمایت باغ‌موزه دفاع مقدس از جشنواره داستان کوتاه کوتاه پایداری می‌رفت، توضیح داد: توقع داشتیم که فراخوان‌هایی را در این زمینه منتشر کنند. افزون‌ بر این، اختصاص فضایی برای آموزش داستان‌ کوتاه‌نویسی در مجموعه باغ‌موزه دفاع مقدس نیز می‌توانست به ارتقای سطح جشنواره کمک کند.

حاجی‌بابایی با یادآوری این که قرار بود سال گذشته جشنواره داستان کوتاه کوتاه پایداری در پنجمین دوره خود متوقف شود، گفت: احتمالا هفتمین دوره جشنواره در قالب جشنواره کلی‌تری با عنوان «جشنواره شعر و داستان کوتاه هزاره» برگزار شود که بخش ویژه آن به موضوع پایداری خواهد پرداخت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها