دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱
آیین اختتامیه نخستین جایزه کتاب سال یزد برگزار می‌شود/ 6 اثر برگزیده و 8 اثر شایسته‌تقدیر شناخته شدند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از برگزاری آیین اختتامیه نخستین جایزه کتاب سال یزد با عنوان «شهید صدوقی» در ساعت 19 امروز (24 اسفندماه) خبر داد و گفت: در این جایزه، 6 اثر برگزیده و 8 اثر شایسته‌تقدیر شناخته شده‌اند.

علی غیاثی‌ندوشن در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با بیان این‌که نخستین جایزه کتاب سال یزد با همکاری معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مؤسسه خانه کتاب، دفتر سومین شهید محراب (حامی اصلی جایزه) و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد برگزار می‌شود، اظهار کرد: در نخستین دوره این جایزه، 130 اثر از سراسر کشور به دبیرخانه ارسال شد که از آن میان فقط 82 اثر شرایط شرکت در این جایزه را داشتند؛ این آثار مورد ارزیابی قرار گرفته و از آنها، 16 اثر به مرحله دوم داوری‌‌ها راه یافتند.
 
وی درباره این جایزه که با داوری موسسه خانه کتاب انجام گرفته است توضیح داد: هر 16 اثر توسط دو داور بررسی شدند و در نهایت، 6 اثر به عنوان آثار برگزیده و 8 اثر به عنوان آثار شایسته‌تقدیر شناخته شدند.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد توضیح داد: موضوع کتاب‌های برگزیده و شایسته‌تقدیر به حوزه‌های قنات، فرهنگ عامه، فرهنگ‌نامه، بادگیر، معماری، رمان، داستان، کتابشناسی، ادبیات، زبان‌شناسی و تاریخ مربوط می‌شود.
 
غیاثی‌ندوشن عنوان کرد: داوری نخستین دوره این جایزه، به دلیل دارا بودن تجربیات فراوان در برگزاری جوایز مختلف کتاب، بر عهده مؤسسه خانه کتاب  بود. می‌کوشیم در دوره دوم برگزاری این جایزه، در حد مقدورات و امکانات، داوران را از میان نویسندگان و استادان یزدی‌الاصل که استان یزد را به خوبی می‌شناسند، انتخاب کنیم.
 
وی بیان کرد: آیین اختتامیه این جایزه ساعت 19 امروز (24 اسفندماه) با حضور احمد مسجد‌جامعی، عضو شورای اسلامی شهر تهران و برخی مسئولان استانی در تالار فرهنگ اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد برگزار می‌شود. منتخبان جایزه در این مراسم معرفی خواهند شد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها