شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰
«تاریخ شفاهی» منصور اوجی اجازه انتشار یافت

کتاب «تاریخ شفاهی ادبیات معاصر ایران» ویژه منصور اوجی مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را دریافت کرد. این کتاب تا پایان سال از سوی انتشارات ابتکارنو راهی بازار کتاب خواهد شد.

منصور اوجی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) عنوان کرد: کتاب تاریخ شفاهی زندگی و ادبیات من با عنوان «تاریخ شفاهی ادبیات معاصر ایران» مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را دریافت کرده است و تا پایان امسال از سوی انتشارات ابتکار نو منتشر می‌شود.
 
وی افزود: دبیر مجموعه «تاریخ شفاهی ادبیات معاصر ایران» محمدهاشم اکبریانی است و گفت‌وگو با من و نوشتن این جلد بر عهده عبدالرحمان مجاهد نقی بوده‌است.
 
شاعر مجموعه شعر «کوتاه مثل آه» ادامه داد: این کتاب 300 صفحه‌ای پیش از این‌ مدت‌ها در وزارت ارشاد منتظر اخذ مجوز بود و چاپ نمی‌شد. نویسنده کتاب گفت‌وگویی مفصل و طولانی با من انجام داده است که از زمان کودکی‌ام تا امروز را دربرمی‌گیرد.
 
این شاعر توضیح داد: در کتاب «تاریخ شفاهی ادبیات معاصر ایران» به همه اتفاقاتی که از دوران دانشجویی‌ام تا سال‌های جوانی و میان‌سالی و حال حاضر رخ‌داده اشاره‌کرده‌ام و از نحوه آشنایی با شاعران و نویسندگان و هنرمندان سخن‌ها گفته‌ام. پیش از کتاب من از مجموعه تاریخ شفاهی کتاب‌هایی مانند لیلی گلستان، محمدعلی سپانلو، هوشنگ گلشیری و مهدی غبرایی منتشر شده‌اند.
 
منصور اوجی متولد شیراز، فارغ‌التحصیل رشته فلسفه از دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد رشته علوم تربیتی از دانشسرای عالی تهران است. اوجی همچنین کارشناسی زبان و ادبیات انگلیسی را در دانشگاه شیراز گذرانده و طی 50 سال این رشته‌ها را در مرکز تربیت معلم و دانشگاه تدریس کرده است.
 
«باغ شب»، «خواب درخت و تنهایی زمین»، «شهر خسته»، «برگزیده اشعار»، «این سوسن است که می‌خواند»، «مرغ سحر»، «صدای همیشه»، «شعرهایی به کوتاهی عمر»، «حالی است مرا»، «کوتاه مثل آه»، «خوشا تولد و پرواز»، «گنجشک‌ها و کلاغ‌ها» و «دفتر گمشده» نام برخی کتاب‌های اوست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها