سه‌شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳
کتاب هفته خبر با پرونده‌ ویژه لوریس چکناواریان منتشر شد

نود‌و‌یکمین شماره «کتاب هفته خبر» به سردبیری محمد ولی‌زاده با پرونده‌ای ویژه لوریس چکناواریان منتشر شد و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) مجله «کتاب هفته خبر» در جدیدترین شماره خود گفت‌وگویی ویژه با لوریس چکناواریان، را منتشر کرده که این آهنگساز و رهبر ارکستر در این گفت‌وگو از موسیقی، عشق، ایمان، آزادی و صادق هدایت سخن گفته است.

نود و یکمین شماره «کتاب هفته خبر» همچنین با مجموعه یادداشت‌هایی از ابوتراب خسروی، ضیاءالدین خالقی، امین فقیری، محمدرضا رستمی، مسعود عرفانیان، امیر صدری و مهدی غبرایی درباره مناسبت‌هایی چون سالروز درگذشت شاهپور بنیاد، پرویز یاحقی، عباس زریاب خویی و همچنین سالروز تولد بزرگ علوی، شاپور جورکش، علی نصیریان و فرهاد غبرایی همراه است.

این نشریه همچنین پس از گفت‌وگو با لوریس چکناواریان، در پرونده‌هایی جداگانه به معرفی شخصیت و آثار لیلا کُردبچه، اسماعیل شاهرودی، کاوه ابراهیم‌پور و مایکل کین پرداخته است.

در بخشی از گفت‌وگوی سعید برآبادی با لوریس چکناواریان می‌خوانیم: «... بوف کور کتاب جالبی است و آدم را به سمت خودش می‌کشد... اپرایی نوشتم به اسم «خودکُشی صادق هدایت». کسی نمی‌داند که در هنگام خودکُشی او چه اتفاقی افتاده است. من این خودکُشی را خودم ساخته‌ام با الهام از «بوف کور»، «زنده‌به‌گور» و آثار دیگرش. نقطه پایانی این اپرا جایی است که دوست ارمنی هدایت می‌آید و در اتاق هتل را می‌کوبد. او که می‌دانسته چه برنامه‌ای دارد از این دوست قدیمی می‌خواهد که فلان ساعت به خانه‌اش بیاید. دوست هم بدون اطلاع از قصد و برنامه هدایت به هتل می‌رود و با صحنه خودکُشی او روبه رو می‌شود، در‌حالی‌که نمی‌داند هدایت او را به آنجا کشانده تا شیر گاز را ببندد و خانه را از انفجار نجات دهد...»
 
 


 هشتاد و نهمین شماره مجله «کتاب هفته خبر» در 126 صفحه به قیمت پنج هزار تومان در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها