یکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳
کهباسی: داستان‌نویس باید پژوهشگر خوبی باشد/ «والس یک‌نفره» تا پایان سال به بازار خواهد آمد

ماه‌منیر کهباسی با اشاره به انتشار رمان جدیدش با نام «والس یک‌نفره» اظهار کرد: یک نویسنده در ابتدا باید یک محقق خوب باشد چراکه پرداختن به هر موضوعی نیاز به مطالعه دارد.

ماه‌منیر کهباسی به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: انسان‌ها در مواجه با عشق واکنش‌های متفاوتی از خود نشان می‌دهند و حتی این واکنش‌ها در سنین مختلف، متفاوت است؛ به همین منظور کتاب جدیدم به اسم «والس یک‌نفره» به این موضوع خواهد پرداخت.

وی ادامه داد:‌ انسان‌ها در سنین مختلف بر اساس تجربه‌های شخصی با عشق روبه‌رو می‌شوند و خواندن این کتاب می‌تواند به شناخت بهتر مقوله عشق کمک کند تا آن را بهتر درک کنیم.

این نویسنده در توضیح شخصیت اصلی داستانش اظهار کرد: شخصیت اصلی داستان دختری است به نام سایه که در زندگی روزمره با انسان‌هایی برخورد می‌کند که هرکدام به شکلی متفاوت، درگیر عشق هستند و سایه، ناخوداگاه با آنها روبه‌رو می‌شود. نام کتاب نیز از دل داستان بیرون آمده‌است و خواننده با شروع آن رفته‌رفته به دلایل این نام‌گذاری پی خواهد برد.

وی افزود: نمی‌توان این کتاب را به قشر خاصی ارتباط داد چراکه همه ما به‌نوعی با عشق سروکار داریم و این موضوع جزو جدانشدنی زندگی ماست. سعی کردم در نگارش داستان، نحوه عاشق شدن را قضاوت نکنم چراکه نویسنده مسئول بیان یک اتفاق است و نباید موضوع مطرح شده را قضاوت کند.

کهباسی در تشریح نحوه پرداختن به موضوع رمان‌هایش گفت: یک نویسنده در ابتدا باید یک محقق خوب باشد چراکه پرداختن به هر موضوعی نیاز به تحقیق و مطالعه دارد. به نظرم اگر نویسنده بر موضوعی که انتخاب کرده مسلط نباشد نمی‌تواند کار قابل قبولی را ارائه دهد.

وی در پایان اظهار کرد: رمان «والس یک‌نفره» که کتابی 300 صفحه‌ای با 56 فصل است، تا پایان سال 94 توسط انتشارات ققنوس راهی بازار نشر خواهد شد.
 
ماه منیر کهباسی متولد 1339 است. به گفته خودش از سال 74 با شرکت در کلاس‌های آموزش داستان‌نویسی فعالیت جدی در این حوزه را آغاز کرده و در سال 76 اولین اثرش با نام «اوج پرواز» را نوشته است که به شخصیت شهید بابایی می‌پردازد. وی با نوشتن كتاب «خط تیره، آیلین» جایزه ادبی روزی روزگاری را به خود اختصاص داد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها