دوشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۰
برگزیدگان هشتمین جایزه داستان انقلاب معرفی شدند/ عنوان «رتبه نخست» به رمان نوجوان رسید

برگزیدگان هشتمین جشنواره داستان انقلاب (امیرحسین فردی) معرفی شدند. این جایزه فقط در بخش رمان نوجوان رتبه نخست داشت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) هشتمین جشنواره داستان انقلاب شامگاه دوشنبه، پنجم بهمن‌ماه 1394 برگزیدگان خود را در حوزه هنری معرفی کرد اما فقط در بخش رمان نوجوان رتبه نخست داشت. این در حالی بود که برگزارکنندگان از رشد 50 درصدی کیفی آثار خبر داده بودند.

بر اساس نظر هیات داوران، در بخش «داستان کوتاه نوجوان» داستانی به نام «سربازها در گهواره» نوشته کتایون آذرپی و داستان «یک پرده از نمایش» اثری از احسان قدیری شایسته تقدیر شناخته شدند و داستان «ما و آقای مروت» به قلم سمیه تقوی رتبه سوم را از آن خود کرد.

در بخش «داستان کوتاه بزرگسال» اثری به نام «نفتی» نوشته مهین سماواتی و داستان «اشتباهی» به قلم مرتضی برزگر عنوان شایسته تقدیر را به دست آوردند. هیچ اثری در این بخش نتوانست رتبه اول تا سوم را کسب کند.

داوران هشتمین جشنواره داستان انقلاب در بخش «رمان نوجوان» اثر «رویای بعدازظهر» نوشته نیلوفر مالک را به عنوان رتبه سوم برگزیدند و رمانی به نام «سرو بلند گوراب» نوشته هادی حکیمیان را شایسته رتبه دوم دانستند. در این بخش، رمان «برادرخوانده» نوشته سیدمحمد مهدوی به رتبه نخست رسید.

در بخش «رمان بزرگسال» رمان‌‌های «مسافر جمعه» به قلم سمیه عالمی و «شاه کشی» نوشته ابراهیم اکبری دیزگاه، آثار شایسته تقدیر شناخته شدند و رمان «بی‌واسطه» نوشته محبوبه زارع عنوان رتبه دوم را به دست آورد. این رمان همچنین «جایزه ویژه دبیر علمی» شامل لوح تقدیر و یک سکه بهار آزادی را به دلیل آن‌چه از سوی داوران «جنبه‌های نوجویانه در گسترش مضامین هنر رمان» معرفی شد، به دست آورد.

داستان‌های برتر این دوره از جشنواره را «سوره مهر» در قالب کتاب منتشر می‌کند. در پایان این برنامه از سه عنوان کتاب که آثار برگزیده جشنواره‌های پنجم و ششم بودند، با عنوان‌های «عشق آباد تا عشق‌آباد»، مجموعه داستان «گوسفندی برای شاه» و مجموعه داستان «خلسه با طعم باروت» رونمایی شد.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها