شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳
افزایش کتاب‌های الکترونیکی دانشگاه شهید بهشتی به 100 هزار عنوان طی سه سال آینده

پرستو نقدی، معاون کتابخانه دانشگاه شهید بهشتی، از برنامه این دانشگاه برای افزایش تعداد کتاب‌های الکترونیک به 100 هزار عنوان طی سه سال آینده خبر داد.

پرستو نقدی، معاون کتابخانه دانشگاه شهید بهشتی در گفت‌‌‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) درباره جدید‌ترین امکانات کتابخانه دیجیتال این دانشگاه اظهار کرد: تعداد پنج‌ هزار عنوان کتاب الکترونیکی در سال 93 در بخش دیجیتال کتابخانه مرکزی دانشگاه شهید بهشتی برای استفاده دانشجویان بار‌گذاری شده که در مجموع آمار این کتاب‌ها را به 15 هزار عنوان رساند.
 
وی درباره دایره موضوعی کتاب‌های الکترونیکی این دانشگاه افزود: با توجه به مرجعیت دانشگاه شهید بهشتی، دایره موضوعی کتاب‌های موجود در کتابخانه نیز بسیار گسترده و شامل همه رشته‌هاست. 15 هزار عنوان کتاب الکترونیکی کتابخانه شهید بهشتی به همت فهرست‌نویسان فهرست‌نویسی شده و در سامانه «پند» قابل‌ دسترسی است.
 
قندی درباره میزان دسترسی کاربران به کتاب‌‌های الکترونیکی ادامه داد: کاربران برای دسترسی به 15 هزار عنوان کتاب الکترونیکی دانشگاه می‌توانند به سامانه http://library.sbu.ac.ir/ مراجعه کنند. علاوه بر مشاهده متن کامل کتاب‌ها، امکان دانلود یا کپی برای صفحات اندک نیز در این سامانه امکان‌‌پذیر است.
 
معاون کتابخانه دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به برنامه‌های آتی بخش دیجیتال کتابخانه دانشگاه شهید بهشتی گفت: در برنامه درازمدت دانشگاه تصمیم دارد تا کتاب‌های الکترونیکی دانشگاه را تا سه‌ سال آینده به 100 هزار عنوان افزایش دهد.  
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها