سه‌شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰
سعدآبادی: امسال 70 درصد داوران جشنواره سوره جوان هستند

مجید سعدآبادی، شاعر و دبیر علمی بخش شعر چهاردهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره گفت: همان‌طور که امسال در انتخاب دبیران علمی جشنواره شعر و داستان جوان سوره از جوانان بهره برده‌اند من نیر وظیفه خود می‌دانم تا در داوری‌ها از جوانان استفاده کنم؛ به طوری که 70 درصد داوران این دور جشنواره را جوانان تشکیل دهد.

مجید سعدآبادی، شاعر و دبیر علمی بخش شعر چهاردهمین جشنواره شعر و داستان و جوان سوره در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) عنوان کرد: همان‌طور که امسال مسئولان جشنواره سوره تصمیم گرفته‌اند در انتخاب دبیران علمی دو بخش شعر و داستان از جوانان بهره ببرند من نیز وظیفه خود می‌دانم تا در داوری‌ها از جوانان استفاده کنم.
 
وی افزود: همت ما در جشنواره امسال این است که 70 درصد داوران جوان باشند و 30 درصد دیگر را از میان پیشکسوتانی انتخاب کنیم که با سهولت بیشتر بتوانند تجربیات خود را به جوانان منتقل کنند.
 
این شاعر ادامه داد: نمی‌دانم که این امر تا چه اندازه محقق خواهد شد اما تمام تلاشم را می‌کنم تا از شاعران جوانی که در دوره‌های قبل در همین جشنواره برگزیده شده‌اند برای داوری و سنجش خلاقیت برگزیدگان استفاده کنیم.
 
این شاعر اضافه کرد: خود من هم سال‌ها پیش در جشنواره شعر و داستان جوان سوره برگزیده شدم. انتخاب دبیران علمی جوان به نوعی یک ریسک است اما اعتماد کردن و میدان را به جوانان سپردن نیز می‌تواند فواید مختلفی داشته باشد.
 
سعدآبادی توضیح داد: جدا کردن دبیران علمی دو بخش شعر و داستان اتفاق مبارک دیگری بود که امسال در جشنواره رخ داد. سال‌های قبل دبیر علمی هر دو حوزه به یک نفر اختصاص داشت و بعضاً کسی که شاعر خوبی بود در حوزه داستان صاحب نظر نبود یا داستان‌نویسی را که به عنوان دبیر علمی انتخاب می‌کردند در عرصه شعر اعتبار خاصی نداشت. این امر باعث می‌شد که یکی از دو حوزه شعر یا داستان مغفول باقی بماند.
 
وی گفت: در دوره فعلی جشنواره سوره تلاش خواهم کرد که حس پیشرفت را در جوان‌ها و داوران و برگزیدگان ایجاد کنم. امیدوارم با همکاری و همیاری مسئولان برگزاری جشنواره بتوانم این امر را محقق سازم. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها