چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۵:۴۳
گل‌محمدي: سپردن مميزي به ناشران، سبب تقويت قواي نظارتي مي‌شود

اگر مميزي به ناشران سپرده شود جايگاه ناشر به عنوان توليدكننده كالاي فرهنگي بالا مي‌رود و خود را موظف به تقويت قواي نظارتي و درك از كتاب كرده و هر كتابي را منتشر نمي‌كند._

مهدي گل‌محمدي، مدير مسئول انتشارات گل‌محمدي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) با اعلام اين مطلب، گفت: اكنون دغدغه‌ها را وزارت ارشاد برعهده دارد كه گاهي اوقات نيز كنترل آن از دستش خارج مي‌شود به طوري كه كتابي در اداره ارشاد استان مجوز نمي‌گيرد ولي در وزارت ارشاد مجوز انتشار آن بدون حذف و اضافه‌اي صادر مي‌شود. 

وي افزود: مي‌بايست در امر نظارت و مميزي، وحدت رويه‌اي به وجود آيد كه با نگاه دقيقتري مي‌توان آن را به دست آورد و مميزي را ساختارمندتر كرد. 

گل محمدي اظهار داشت: مميزان نگاهشان اين است كه در نوشته‌ها توهين به نظام نباشد و عناد با انقلاب در آن وجود نداشته باشد پس نگاه محتوايي به آثار صورت نمي‌گيرد. اگر قرار است به همين بسنده كنيم كه قانون هم همين را گفته است؛ اين دستورالعمل مي‌تواند در اختيار ناشران قرار گيرد كه خود آن را اعمال كنند. 

به گفته گل محمدي ناشران از وزارت ارشاد انتظار دارند كه برخورد سليقه‌اي با كتاب‌ها و آثار اهالي قلم نشود و به گونه‌اي كار انجام شود كه كيفيت آثار از لحاظ محتوايي، موضوعي و نگرشي مورد نظر قرار گيرد. 

مدير انتشارات گل‌محمدي تاكيدكرد: اكنون در همه رشته‌ها مميزي صورت نمي‌گيرد و كتاب‌هاي حوزه‌هاي ادبيات، دين و علوم اجتماعي مميزي مي‌شوند كه به نظر من اصلا درست نيست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها