دوشنبه ۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲
پور امینی: «درمان گیاهی کبد چرب» با تذکر بر اهمیت دارو‌های شیمیایی تالیف شده است

پونه پور‌امینی، نویسنده حوزه طب سنتی با اشاره به انتشار کتاب «درمان گیاهی کبد چرب» گفت: در صفحات نخست این کتاب درباره استفاده خودسرانه دارو‌های گیاهی به مخاطب تذکر‌ داده‌ام.

پونه پور‌امینی، نویسنده حوزه طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) درباره انتشار جدید‌ترین کتابش اظهار کرد: کتاب «درمان گیاهی کبد چرب» به تازگی از سوی انتشارات «کتاب‌درمانی» در سه فصل با عنوان‌های «کبد چیست؟»، «وظایف، نقش و انواع بیماری‌ها» و «پیشگیری درمان و بهبود بیماری کبد چرب با استفاده از گیاهان دارویی» تدوین شده است.
 
وی افزود: در نخستین فصل کتاب علاوه بر تشریح وظایف و نقش کبد، به انواع بیماری‌های این عضو بدن مانند یرقان و هپاتیت اشاره شده و در دومین فصل کتاب درمان با انواع گیاهان دارویی، میوه‌های درمان‌کننده، صیفی‌جات، غلات، گیاهان دارویی برگی، ریشه‌ای، بذری و دانه‌ای معرفی شده‌ است.
 
پور‌امینی ادامه داد: نسخه‌های ترکیبی گیاهان دارویی با هدف پیشگیری و بهبود بیماری‌های کبد و صفرا،‌ تأثیر ورزش،‌ معرفی فهرستی از دارو‌های شیمیایی مخرب کبد نیز موضوعات مطرح شده در سومین فصل کتاب است.
 
این نویسنده حوزه طب سنتی با اشاره به منابع مورد استفاده در تألیف کتاب «درمان گیاهی کبد چرب» گفت: مهم‌ترین منابع در تالیف این کتاب، مقالات نشریه‌های معتبر در حوزه طب سنتی،‌ مقالات ارائه شده در کنگره‌های داخلی و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی در حوزه طب سنتی بود.
 
وی درباره اعتقاد برخی پزشکان درباره تأثیر دارو‌های گیاهی اظهار کرد: مراحل تشخیص ابتلا فرد به بیماری کبد چرب باید از طریق مراجعه به متخصصان طب نوین باشد تا دلایل آن مشخص شود. اهمیت این موضوع را در صفحات نخست کتاب «درمان گیاهی کبد چرب» با طرح ممنوعیت استفاده خودسرانه دارو‌‌های گیاهی مورد تأکید قرار داده‌ام. از سوی دیگر به مخاطب یادآور شدم که درمان با داروهای گیاهی به معنای حذف دارو‌های شیمیایی نیست.
 
پورامینی درباره ارتباط تأکید بر اهمیت توجه به توصیه‌‌‌های متخصصان طب نوین و ارائه فهرستی از دارو‌های مضر برای کبد افزود: ارائه فهرستی از دارو‌های مضر برای کبد در کتاب، به‌معنای بی‌توجهی به نسخه‌های طب نوین نیست. دارو‌هایی که به‌عنوان داروی‌های مضر برای کبد ارائه شده‌اند، شامل آنتی‌بیوتیک‌ها،‌ دارو‌های ضدافسردگی، دارو‌های لاغری و داروهای ضدالتهاب است که در بیشتر اوقات بدون تجویز پزشک و خودسرانه مصرف می‌شوند. ‌
 
وی درباره دیگر آثاری که در دست چاپ دارد، ادامه داد: کتاب دیگری با موضوع درمان گیاهی چاقی و لاغری در نوبت چاپ دارم که هنوز عنوان آن‌ نهایی نشده است. این کتاب به بررسی دلایل لاغری و چاقی مفرط و تعاریف آن اختصاص دارد. نخستین کتابی نیز که تالیف کرده‌ام و در نوبت چاپ قرار دارد، در 600 صفحه درباره معرفی گیاهان دارویی، شکل و خواص دارویی‌ 300 گونه گیاهی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها