سه‌شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱
بررسی تاریخ تحولات ژانرهای سینمایی در یک کتاب

«راهنمای ژانر: معرفی و بررسی ده گونه‌ی سینمایی» نوشته یحیی نطنزی از سوی نشر چشمه روانه کتابفروشی‌ها شد. در این کتاب ضمن معرفی انواع ژانرهای سینمایی به بررسی تاریخ تحولات آنها نیز پرداخته شده است.

یحیی نطنزی به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: کتاب «راهنمای ژانر: معرفی و بررسی ده گونه‌ی سینمایی» نخستین کتاب مستقل من است که به تازگی از سوی نشر چشمه در دسترس مخاطبان قرار گرفته است. کتاب 10 فصل دارد که در هرکدام از آنها یک ژانر سینمایی مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است.

وی افزود: «علمی ــ خیالی»، «وحشت»، «فانتزی»، «انیمیشن»، «کمدی»، «تاریخی»، «نوآر»، «جنگی»، «وسترن» و «ملودرام» ژانرهای معرفی شده در این کتاب است. در هر فصل ضمن معرفی و هویت یک ژانر به خاستگاه، مولفه‌ها و همچنین فیلم‌های شاخص آن ژانر نیز پرداخته می‌شود.

نطنزی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این کتاب بررسی جریان‌شناسی تاریخی ژانرها و یا به عبارتی بررسی تاریخ تحولات این ژانرهاست. به طور کل تمام تلاشم را به خرج دادم تا مخاطب پس از اتمام مطالعه این کتاب چشم انداز روشنی درباره ژانرها داشته باشد. همچنین تلاش کردم تا حجم بخش‌های مختلف هر فصل کوتاه باشد تا مخاطبان بتوانند راحت‌تر با مباحث برخورد کنند.

این منتقد و نویسنده حوزه سینما همچنین به کتاب در دست انتشار خود نیز اشاره کرد: کتابی را نیز درباره سینمای عباس کیارستمی ترجمه کردم که به زودی از سوی نشر چشمه به بازار نشر راه پیدا می‌کند. این کتاب نوشته مشترک جاناتان رزنبام و مهرناز سعیدوفا است و اکثر منتقدان مشهور در سطح جهان از این کتاب به عنوان مهم‌ترین کتاب در نقد و تحلیل آثار عباس کیارستمی نام برده‌اند.

«راهنمای ژانر؛ معرفی و بررسی ده گونه‌ی سينمايی» نوشته یحیی نطنزی، در 340 صفحه و بهای 25 هزار تومان از سوی نشر چشمه منتشر شده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها