چهارشنبه ۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷
رونمایی از «نداجا در دفاع مقدس به روایت عکس» و «بمباران» در منطقه دوم دریایی بوشهر

کتاب‌های «نداجا در دفاع مقدس به روایت عکس» و «بمباران» صبح امروز با حضور سرلشگر سیدعطا‌ءالله صالحی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه دوم دریایی بوشهر به مناسبت روز نیروی دریایی، رونمایی شدند.

امیر دریادار مهرداد آل احمد، مسئول دفتر پژوهش‌های نظری و مطالعات راهبردی نداجا به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: امروز، چهارم آذر 1394 در منطقه دوم دریایی بوشهر با حضور سرلشگر سیدعطا‌ءالله صالحی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و امیر دریادار سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از دو کتاب «نداجا در دفاع مقدس به روایت عکس» و «بمباران» رونمایی شد.

به گفته وی، کتاب «نداجا در دفاع مقدس به روایت عکس» مروری بر فعالیت‌های نیروی دریایی در دوران دفاع مقدس به روایت تصویر است. فعالیت‌های تصویر شده، ماجراهای پیش از جنگ، تحرکات عراق و پیش از آغاز رسمی جنگ را هم بازگو می‌کنند. این کتاب، شامل 320 قطعه عکس است که اسنادی آن‌ها را تکمیل کرده است. نویسنده، برای نوشتن این کتاب علاوه بر مرور آرشیو سازمانی نیروی دریایی، آرشیو تصاویر شماری از رزمندگان نیروی دریایی را هم بررسی کرده است.

مسئول دفتر پژوهش‌های نظری و مطالعات راهبردی نداجا با اشاره به این‌که در مقطع نخست نبرد دریایی در خلیج فارس در جریان هشت سال دفاع مقدس، عکس‌های زیادی وجود ندارد، افزود: این نکته، بر اهمیت تصاویر منتشر شده در قالب این کتاب می‌افزاید. البته در سال‌های اخیر حضور خبرنگاران و مردم، سبب شناخته شدن بیشتر این نیرو شده است.

وی درباره دیگر کتابِ رونمایی شده اظهار کرد: این کتاب با نام «بمباران» منتشر شده است و به 80 خاطره از دوران دفاع مقدس می‌پردازد که از سوی 50 رزمنده نیروی دریایی بیان شده‌‌اند.

امیر دریادار آل احمد با بیان این‌که دلیل رونمایی از این کتاب‌ها، گرامیداشت روز نیروی دریایی (هفتم آذر) و عملیات افتخارآفرین «مروارید» بود، افزود: این کتاب‌ها به مقطع نخست نبرد دریایی که در منطقه دوم دریایی بوشهر جریان‌ داشت، می‌پردازند و به همین علت، تصمیم گرفتیم در همین منطقه از آن‌ها رونمایی کنیم.

وی همچنین از در دست چاپ بودن مجلدات 22 تا 24 تقویم تاریخ نیروی دریایی خبر داد و گفت: احتمالا این آثار تا سالروز پیروزی انقلاب اسلامی منتشر خواهند شد. البته مجوز انتشار این مجلدات تا شماره سی‌ام گرفته شده است اما به دلیل مشکلات حوزه نشر هنوز امکان چاپ این آثار را نداریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها