سه‌شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲
کتابخانه برج آزادی از آسیب ریزش سقف این مجتمع در امان ماند

سقف برج آزادی به‌دنبال بارندگی‌های اخیر تهران به‌دلیل نشت آب ریزش کرد؛ مسئول کتابخانه این مجتمع فرهنگی و تفریحی از در امان ماندن کتابخانه در اثر این حادثه خبر داد.

فِدرا شعبانی، مسئول کتابخانه برج آزادی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) با اعلام این خبر، گفت: خوشبختانه کتابخانه برج آزادی، نخستین مکانی بود که در آغاز فرایند بازسازی این مجتمع فرهنگی ـ تفریحی بتُن شده در نتیجه هیچ‌گونه آسیبی در اثر بارندگی‌های اخیر شهر تهران به آن وارد نشده است.
 
وی در ادامه سخنانش، گفت: بازسازی این مجموعه از بهمن سال گذشته آغاز شد و به گفته شهرداری قرار بود پیش از 22 بهمن تمام شود اما متاسفأنه به دلیل بی‌برنامگی و مشکلاتی که میان شهرداری و پیمانکار این فرایند وجود دارد، کار با کندی پیش می‌رود.
 
مسئول کتابخانه برج آزادی افزود: همین امر باعث شد سقف برج آزادی در اثر بارندگی اخیر تهران، ریزش کند اما خوشبختانه چون کتابخانه این مجتمع، در فاز نخستِ بازسازی بود،  آسیبی به آن وارد نشد.
 
به گفته شعبانی، کتابخانه برج آزادی علاوه بر کتاب‌های نفیس دارای فضای مناسبی برای مطالعه است. در این کتابخانه حدود 8 هزار کتاب ارزشمند مرجع وجود دارد و افزون بر آن کتاب‌های دیگری نیز در موضوعات مختلف فرهنگی، هنری، تاریخی، اجتماعی، معماری اسلامی و به زبان‌های فارسی، انگلیسی و فرانسه در دسترس اعضا است. بخش نشریات ادواری نیز در گردآوری و آرشیو مطبوعات فعال است و نشریات مختلف کشور را هر روز از ساعت 9 تا 17 در اختیار اعضا قرار می‌دهد.
 
 وی ادامه داد: کتاب‌های این کتابخانه به دلیل جنبه تخصصی پیدا کردن کتابخانه، در حال وجین هستند؛ این کتابخانه به‌زودی با دربرگرفتن کتاب‌های تخصصی هنر و معماری، جنبه تخصصی پیدا خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها