یکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸
اعلام اسامی نامزدهای جایزه جلال تا پایان هفته آینده/ از حضور دوباره دستغیب در جامعه ادبی خوشحالیم

مهدی قزلی، مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی، از اعلام اسامی نامزدهای جایزه ادبی جلال آل احمد تا پایان هفته آینده خبر داد و از حضور و سخنرانی عبدالعلی دستغیب در حاشیه برنامه‌های هشتمین دوره این جایزه ادبی اظهار خوشحالی کرد.

مهدی قزلی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره روند برگزاری جایزه ادبی جلال آل احمد گفت: درحالی‌که حدود 19 روز تا اعلام برگزیدگان این جایزه در پیش داریم، روند داوری آن در حال برگزاری است و امیدواریم تا پایان هفته آینده نامزدها در همه بخش‌ها و یا دست کم در دو بخش اعلام شوند.

وی درباره داوران این دوره نیز گفت: بر اساس آیین نامه این جایزه، داوران همزمان با اعلام اسامی نامزدها اعلام خواهند شد و برخلاف برخی جوایز ما حتماً نام داوران را اعلام خواهیم کرد تا نقطه ابهامی در این باره وجود نداشته باشد.

مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی افزود: تا کنون سه جلسه هیات علمی برگزار شده که این هیات علاوه بر انتخاب داوران، آیین نامه این جایزه را هم تصویب کردند. این آیین نامه تقریباً همان آیین نامه سال گذشته است. با این تفاوت که بندی در آن لحاظ شده که اعضای هیات داوران و دبیرخانه این جایزه، نمی‌توانند اثری در آن شرکت دهند و اگر هم شرکت داده باشند، مورد داوری قرار نخواهد گرفت.

قزلی همچنین با اشاره به سخنرانی عبدالعلی دستغیب در حاشیه برنامه‌های هشتمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد، که در بنیاد شعر و ادبیات داستانی برگزار شد گفت: برای ما جای بسیار افتخار دارد که استاد دستغیب پس از سال‌ها سکوت و دوری، در این مراسم سخنرانی کردند و از این که صدای او دوباره در جامعه ادبی شنیده شد بسیار خوشحالیم.

مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی همچنین به فراخوان شعر «حجه‌الوداع» اشاره کرد و گفت: داوری نهایی این مسابقه توسط عبدالجبار کاکایی، علیرضا قزوه، ناصر فیض، افشین اعلاء، اسماعیل امینی و علیرضا طریقی انجام شده و برگزیدگان آن هم مشخص شده‌اند.

وی ادامه داد: مراسم اختتامیه فراخوان «حجه‌الوداع» روز سه شنبه، دوازدهم آبان ماه ساعت 18:30 در خانه اندیشمندان علوم انسانی واقع در خیابان ویلا، تقاطع ورشو، پارک ورشو برگزار خواهد شد که در حاشیه آن شعرخوانی داوران، برگزیدگان و برخی از شرکت کنندگان را نیز خواهیم داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها