جمعه ۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰
پیکر حجت‌الاسلام عادل مولایی، نویسنده «جرعه‌ای از کوثر» در قم تشییع و تدفین شد

پیکر حجت‌الاسلام عادل مولایی، پژوهشگر حوزه و دانشگاه و صاحب کتاب‌ «جرعه‌ای از کوثر» که در سانحه رانندگی دارفانی را وداع گفت در قم تشییع و تدفین شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، حجت‌الاسلام عادل مولایی، محقق حوزه و دانشگاه و صاحب کتاب‌های «جرعه‌ای از کوثر»، «رازدار خلوت‌نشين: شرح حال عارف بالله حضرت آيت‌الله شيخ مرتضي طالقاني قدس سره» و «شمع شبستان: يادنامه عالم رباني و خطيب زاهد استاد حاج شيخ عبدالرحيم جعفري» پنجشنبه 7 آبان بر اثر سانحه تصادف در جاده قم - ساوه درگذشت و جمعه پیکر وی در قم تشییع و تدفین شد.

وی که از بنیانگذاران موزه مفاخر استان اردبیل بود، موفق شد تا کتاب ارزشمند و فاخر «آشنایان ره عشق» را که به معرفی 50 تن از علما و مفاخر دینی آذربایجان پرداخته بود در اختیار علاقه مندان قرار دهد.

این کتاب که با تقریط آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع عالیقدر جهان تشیع منتشر شده در 120 صفحه به تشریح زندگینامه استادان، شاگردان و آثار علمای عامل منطقه آذربایجان و تبریز همراه با تصاویر آنها پرداخته است.

وی در قم و از محضر مدرسان برجسته حوزه علمیه این شهر به ویژه «آیت‌الله بهجت» بهره‌ها برد. این پزوهشگر شخصیتی محقق و برجسته بود که در سفرهای متعدد به جمهوری آذربایجان و مناطق دیگر کارهای ارزشمند تحقیقاتی در حوزه زندگی علما، دانشمندان و مورخان را در قالب مجموعه‌های مختلف به چاپ رسانده بود.

تحقیقات دامنه‌دار  در حوزه نسب‌شناسی و همچنین امامزاده‌های موجود در استان اردبیل، تاریخچه و شجره‌نامه‌های آنها از دیگر اقدامات علمی مرحوم حجت‌الاسلام مولایی است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها