چهارشنبه ۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸
ترجمه نمایشنامه‌ای درباره زندگی فعال صلح کشته شده در غزه منتشر شد

نمایشنامه «نام من ریچل کوری است» نوشته آلن ریکمن و کترین واینر با ترجمه حسین درخشان منتشر شد. ریچل کوری فعال صلح آمریکایی است که در سال 2003 توسط اسرائیل در نوار غزه کشته شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نمایشنامه «نام من ریچل کوری است» نوشته آلن ریکمن و کترین واینر با ترجمه حسین درخشان منتشر شد. این اثر سی‌ویکمین جلد از مجموعه نمایشنامه «دور تا دور دنیا» نشر نی است.

ریچل کوری متولد 1979 در شهر اولمپیا در ایالت واشنگتن به دنیا آمد. وی عضو آمریکایی جنبش اتحاد جهانی(ISM)  بود. ریچل در 30 ژانویه 2003 پیش از آنکه تحصیلاتش را تمام کند، به همراه هم‌قطاران خود در این جنبش به غزه رفت. در 16 مارس همین‌سال ریچل هنگامی که خود را به عنوان سپر انسانی یک خانواده فلسطینی در نوار غزه قرار داده بود، توسط بولدوزر نیروهای ارتش اسرائیل زیر گرفته و کشته شد. دادگاه‌های متعدد در اسرائیل هرگز راننده بولدوزر یا ارتش اسرائیل را مقصر نشناخت.

این نمایشنامه بر اساس خاطرات و ایمیل‌های ریچل تنظیم شده است. موخره این کتاب یادداشتی است با عنوان «تهیه‌کنندگان احتمالی نمایش بخوانند» به قلم کریگ کوری پدر ریچل. کریگ کوری در بخشی از این یادداشت نوشته است: «برای علاقه‌تان به نمایشنامه «نام من ریچل کوری است» متشکریم. فراوان به ریچل افتخار می‌کنیم و بسیار خوشحالیم که داستان زندگی او و کلماتش از طریق تئاتر کاویده و پخش می‌شود. می‌خواهیم اجرای‌تان از این نمایشنامه اجرای موفقی باشد و مایل‌ایم هرطور که می‌توانیم کمک کنیم. با ما از طریق «سرویس دراماتیست پلی» یا بنیاد ریچل کوری برای صلح و عدالت تماس بگیرید.»

در بخش دیگری از این یادداشت، کریگ با اشاره به این نکته که جنایت‌های مشابه قتل ریچل توسط ارتش اسرائیل در نوار غزه به ندرت بازگو می‌شود، نوشته است: «آنچه ریچل در رفح شاهد بوده، ماجرایی واقعی است. ماجرای او و ماجرای خانواده‌های فلسطینی که او با آنان زندگی می‌کرد. این کل ماجرای کشمکش اسرائیل / فلسطین نیست، ولی یکی از ماجراهای اشغال فلسطین به دست اسرائیل است که به ندرت بازگو شده است. اگر در طول تعریف کردن داستان احیانا گیج و گم شدید به توصیه یکی از نویسندگان نمایشنامه و کارگردان اولین اجرای آن، آلن ریکمن، عمل کنید: به ریچل باز گردید. به آنچه نوشته است و بگذارید واژه‌هایش شما را با خود ببرد.»

«نام من ریچل کوری است» نوشته آلن ریکمن و کترین واینر و ترجمه حسین درخشان با شمارگان هزار نسخه، 91 صفحه و بهای هشت هزار تومان از سوی نشر نی روانه کتابفروشی‌ها شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این کتاب به نشانی زیر مراجعه کنید:

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها