سه‌شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰
آیین‌نامه ساختار سازمانی اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در دست تدوین است

یحیی دهقانی، عضو هیأت‌مدیره اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران از تشکیل کارگروهی به منظور تدوین آیین‌نامه مکتوب ساختار سازمانی این اتحادیه خبر داد.

 دهقانی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: از حدود 9 سال پیش در اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران موضوع تدوین آیین‌نامه مکتوب ساختار سازمانی و تشکیلاتی مطرح بوده است. در همان زمان، این ساختار تهیه و بررسی شد اما به تصویب نرسید.
 
وی ادامه داد: اکنون به منظور نهایی شدن این آیین‌نامه، کارگروه ساختار سازمانی اتحادیه با ریاست بهرام فیاضی، مدیر نشر قطره تشکیل شده است.
 
این عضو هیأت مدیره اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران افزود: اتحادیه تاکنون از وجود چنین آیین‌نامه مکتوبی محروم بوده و به لحاظ چارت سازمانی، ساختار مدونی نداشته اما این به معنای بی‌نظمی و بی‌برنامه‌گی نبوده، بلکه اتحادیه تاکنون همچون تمام شرکت‌های بزرگ دنیا به صورت قانونمند بر اساس قانون نظام صنفی اداره می‌شد و عمل می‌کرد.
 
دهقانی با بیان این‌که در دوره مدیریت جدید اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران تدوین این آیین‌نامه به صورت جدی پگیری می‌شود، گفت: هر فعالیت و برنامه‌ای که باعث ایجاد نظم و نظام و به‌کارگیری درست صنف و اعضای اتحادیه شود، به نفع خودِ اتحادیه و اعضای آن است.
 
دهقانی در ادامه سخنانش با اشاره به اهمیت تدوین آیین‌نامه مکتوب اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، اظهار کرد: در این راستا، این آیین‌نامه مکتوب و مدون سبب می‌شود هر کدام از اعضا، وظایف خود را به صورت مشخص بدانند و آگاه باشند که چه کسانی چه مسئولیت‌هایی بر عهده دارند. در نتیجه، ارتباطات روشن و شفاف می‌شوند و زمینه پیشرفتِ بیش از پیش در کار فراهم می‌شود.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها