شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳
سیزدهمین دوره نمایشگاه استانی کتاب آذربایجان غربی افتتاح شد

سیزدهمین دوره نمایشگاه استانی کتاب آذربایجان غربی دقایقی پیش افتتاح شد؛ در این نمایشگاه 30 هزار عنوان کتاب توسط 220 ناشر عرضه شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محدباقر کریمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) اظهار کرد: سیزدهمین دوره نمایشگاه استانی کتاب آذربایجان غربی ساعت 10 امروز (18 مهرماه) با حضور استاندار، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و جمعی از مسئولان فرهنگی استان و ناشران در سالن فرهنگ محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان آذربایجان غربی افتتاح شد.
 
وی ادامه داد: همزمان با افتتاح این نمایشگاه، استاندار و نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در محل برپایی نمایشگاه (محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان آذربایجان غربی) درختی با هدف توجه بیش از پیش مردم کتابخوان و فرهنگ دوست به حفاظت از محیط زیست کاشتند.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی افزود: در این دوره از نمایشگاه استانی کتاب آذربایجان غربی، 220 ناشر در 150 غرفه (140 غرفه غیراستانی و 10 غرفه استانی) به عرضه 30 هزار عنوان کتاب در موضوعات مختلف می‌پردازند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی عنوان کرد: در این نمایشگاه برنامه‌های جنبی متعددی برگزار می‌شود که از آن میان می‌توان به نقد و بررسی کتاب‌ در حوزه‌های ایثار و شهادت، عفاف و حجاب، محرم و عاشورا اشاره کرد. همچنین بخشی از این نمایشگاه به برپایی کارگاه‌های آموزشی در حوزه نشر و کتاب، نقاشی برای کودکان و رونمایی از تازه‌های نشر استان اختصاص دارد.


همچنین در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه قربانعلی سعادت، استاندار آذربایجان غربی گفت: رسالت پیامبر اعظم(ص) کتاب و قلم و به وسیله قرآن بوده است. کتابی که خداوند برای بشریت انتخاب کرد تا تمام ابعاد زندگی انسان را در برگیرد. قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز بر مبنای قرآن نوشته شده است.

وی اظهار کرد: از روزی که پیامبر برای هدایت بشر مبعوث شدند افرادی در مقابل پیام‌های الهی جایگاه خود را متزلزل می‌دیدند و موضع‌گیری می‌کردند و در آن زمان یهودیان موضع‌گیری شدیدی نسبت به پیامبر داشتند و امروز هم شاهدیم که هنوز این کینه‌ورزی‌ها ادامه دارد و نمونه آن دعوت از سلمان رشدی مرتد در نمایشگاه کتاب فرانکفورت است و مفتخریم که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اقدامی به جا، این حرکت را با بیانه‌ای محکوم و از حضور در این نمایشگاه صرف‌نظر نمود.

سعادت افزود: در حال حاضر نیز صهیونیست‌ها آیه‌هایی را که در قرآن برعلیه آنها آمده است تحریف و چاپ می‌کنند و در اختیار حوزه‌های علمیه اهل سنت در عربستان و پاکستان قرار می‌دهند. هدف آنها این است که اسلام ناب محمدی را تحریف کنند و در قبال این تحریف‌ها است که می‌بینم جریان‌های انحرافی در عربستان، پاکستان، عراق و سوریه امثال داعش را بوجود می‌آورند تا بتوانند به اسلام ضربه بزنند.

استاندار آذربایجان غربی بیان کرد: وظیفه ما این است که به قرآن متوسل شویم و این جریان زلال را که جمهوری اسلامی ایران در منطقه پرچمدار آن است، به وسیله کتاب گسترش دهیم.

وی عنوان کرد: امیدواریم با توسل بر کتاب که از قرآن منشا گرفته است برای اقشار مختلف یک جریان زلال را بوجود آوریم و باعث هدایت در جامعه شویم. همچنین امیدوارم این نمایشگاه هر ساله نسبت به سال قبل پربارتر برگزار شود و باعث تقویت کتابخانه‌های استان و تجهیز کتابخانه‌های مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز علمی استان شود.

دویست و هشتاد و ششمین نمایشگاه استانی کتاب که سیزدهمین نمایشگاه استانی کتاب آذربایجان غربی است، از امروز (18 مهرماه) به مدت یک هفته در دو بازه زمانی 9 تا 12 و 16 تا 20 میزبان علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها