شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵
انتشار کتاب‌های «علی حاتمی» به قلم بهارلو و «100 اعلان و اعلامیه» به قلم حسن‌زاده

کتاب «علی حاتمی» نوشته عباس بهارلو نخستین جلد از مجموعه صد جلدی «یاد» و همچنین «100 اعلان و اعلامیه» نوشته ناصرالدین حسن زاده، سومین جلد از مجموعه 100، انتشارات ایده خلاقیت منتشر شدند.

آرش سلطانعلی مدیر انتشارات ایده خلاقیت به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: مجلدات اول و دوم از مجموعه 100 جلدی «یاد» با عناوین «علی حاتمی» نوشته عباس بهارلو و «احمد محمود» نوشته حسین جاوید منتشر شده و به زودی روانه کتابفروشی‌ها می‌شود. جلد سوم این مجموعه با عنوان «صمد بهرنگی» نوشته حسین اصل عبداللهی نیز به چاپخانه رفته است.

وی افزود: 10 عنوان دیگر از این مجموعه نیز در دست انتشار است. پیش‌بینی ما این است که در آبان امسال برای این سه مجلد یک برنامه رونمایی برگزار کنیم. مجموعه «یاد» شامل زندگینامه و نقد و تحلیل آثار 100 چهره برتر و مفاخر فرهنگ، ادب و هنر ایران در دوره معاصر تا دیروز ــ یعنی کسانی که امروز در قید حیات نیستند ــ است که با دبیری جواد عاطفه در انتشارات ایده خلاقیت منتشر می‌شود. دبیر هنری این مجموعه نیز سعید باباوند است.

سلطانعلی همچنین به دیگر کتاب‌های تازه منتشر شده انتشارات «ایده خلاقیت» اشاره کرد: سومین جلد از مجموعه «100» نیز با عنوان «100 اعلان و اعلامیه» به تازگی منتشر شده است. این کتاب مجموعه‌ای از اعلامیه‌‌های دوران قاجار تا پهلوی است که از مجموعه شخصی ناصرالدین حسن‌زاده انتخاب و استخراج شده است. این کتاب مقدمه‌هایی به قلم آیدین آغداشلو، شهروز مهاجر و خود حسن زاده دارد. «100 آگهی مطبوعات» و «100 پرتره از جهان پهلوان تختی» مجلدات اول و دوم مجموعه «100» هستند.

مدیر انتشارات «ایده خلاقیت» با اشاره به این نکته که برای محتوا و دیزاین کتاب «100 اعلان و اعلامیه» زمان زیادی صرف شده است، گفت: آیین رونمایی از این کتاب جمعه 24 مهر با حضور علی ططری، مدیر مرکز اسناد کتابخانه مجلس شورای اسلامی، محسن میرزایی، روزنامه‌نگار و تاریخ‌نگار پیشکسوت و ناصرالدین حسن زاده در محل گالری ایده برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: از مجموعه کتاب‌های «10» نشر ایده خلاقیت نیز «10 مجسمه ساز» به قلم مهسا تهرانی را در دست انتشار داریم. از کتاب‌های منتشر شده این مجموعه می‌توانم به «10 کاریکاتوریست»‌ و «10 طراح صحنه» اشاره کنم. همچنین در حوزه کتاب‌های میان‌رشته‌ای نیز «بازاریابی ورزشی» را با ترجمه مشترک کامبیز حیدرزاده و امین اسداللهی به زودی منتشر خواهیم کرد. جای خالی این کتاب نیز به شدت حس می‌شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها