شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴
حاصل 40 سال عکاسی افشین بختیار در «من خورشید را بیدار می‌کنم»

«من خورشید را بیدار می‌کنم» شامل معرفی بناها و مناطق تاریخی و طبیعی ایران و بهترین شرایط عکاسی از آنها نوشته افشین بختیار، به زودی منتشر می‌شود. این کتاب حاصل 40 سال تجربه عکاسی بختیار از مناطق مختلف ایران است.

افشین بختیار در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، عنوان کرد: به تازگی کتاب «من خورشید را بیدار می‌کنم» را آماده انتشار کرده‌ام. در این کتاب ضمن معرفی بناها و مناطق تاریخی و طبیعی مهم در سطح کشور، به بیان آدرس آنها و همچنین بهترین زمان برای عکاسی از این بناها و مناطق پرداخته‌ام.

وی افزود: در این کتاب بهترین فصل، بهترین روز و حتی بهترین ساعت برای عکاسی از مهم‌ترین بناها و مناطق به مخاطبان ارائه می‌شود. نقشه دسترسی به این مناطق بر اساس نقشه‌های معتبر و رسمی منتشر شده از دیگر اطلاعات درج شده در کتاب است.  

بختیار ادامه داد: اطلاعات درج شده در این کتاب حاصل 40 سال زندگی و تجربه من در عکاسی است. البته امروزه عکاسی به نسبت قبل بسیار ساده‌تر شده است. زمانی که من قدم در این راه گذاشتم، حتی جاده‌های مناسبی در سطح کشور وجود نداشت و در مواقعی ناچار می‌شدم، بیش از 20 بار یک مسافت طولانی را طی کنم و تا بتوانم در زمان مناسب به عکسبرداری از بنای مورد نظر، اقدام کنم.

این عکاس پیشکسوت، به کتاب‌های دیگر خود اشاره کرد و گفت: کتاب دیگری نیز با عنوان «ایران از نگاه من: افشین بختیار» آماده انتشار کرده‌ام که مجموعه عکس‌هایی از مناطق مختلف ایران است. همچنین کتابی نیز با عنوان «بوسه بر ابرها» آماده کرده‌ام که حاصل سال‌ها سلوک من با بختیاری‌ها و ادای دین به این قوم پرافتخار است. من برای عکاسی از این قوم سالیان درازی با آنها زندگی کرده و در غم‌ها و شادی‌هایشان شریک بوده‌ام.

«از داراب تا بختیار»، «ایران سرزمین افسانه‌ای»، «هفت رنگ زندگی»، «چهار محال بختیاری»، «ایران سرای کهن»، «ایران سرای امید»، «هفت اقلیم»، «ایران و ایرانیان»، «پرسپولیس»، «ایران، انسان، طبیعت، زندگی»، «سمنان»، «ایران جلوه‌های تمدن»، «آذربایجان»، «به ایران خوش آمدید»، «کرمانشاهان»، «تخت جمشید، جلوه‌های شکوه پارسی» نام شماری از مجموعه عکس‌های بختیار است که در قالب کتاب منتشر شده‌اند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها