یکشنبه ۲۳ تیر ۱۳۸۷ - ۱۱:۲۸
خبرگزاري كتاب،كمبود بزرگي را در حوزه فرهنگي جبران كرده است

«داوود رشيدي»، بازيگر سينما و تئاتر در ديدار از خبرگزاري كتاب ايران با تاكيد بر ضرورت وجود رسانه اي تخصصي در حوزه كتاب، گفت: راه اندازي خبرگزاري كتاب ايران، رويداد بزرگ فرهنگي است كه جاي خالي آن به شدت در كشور احساس مي‌شد. وي همچنين تنوع در اطلاع رساني، انعكاس اخبار و ديدگاه هاي مختلف نويسندگان و كارشناسان را از ويژگي‌هاي "ايبنا" دانست.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)،«داوود رشيدي»،بازيگر پيشكسوت سينما، تلويزيون و تئاتر با حضور در خبرگزاري كتاب، افزود: با توجه به تيراژ اندك كتاب‌ و انبوه افراد كتابخوان، اين خبرگزاري مي‌تواند نمونه‌اي تاثيرگذار بر فرهنگ كتابخواني باشد. 

وي با اشاره به اينكه در جامعه تكنولوژي زده امروز، نقش كتاب كمرنگ شده ،گفت: بايد تلاش كنيم با برنامه‌هاي مختلف افراد جامعه را به كتابخواني ترغيب كنيم. اين موضوع براي كهن سرزمين ايران كه مركز آثار متنوع و چهره هاي ادبي شاخص است، اهميت دارد و ما بايد به اين تاريخ ادبي غني افتخار كنيم. 

وي با بيان اين كه نويسندگان و پژوهشگران كشورمان با وجود برخي مشكلات نشر دست از كار مقدس خود بر نمي دارند، افزود: انتشار آثار خوب و ارزشمند از جمله راهكار‌هاي مهم جذب مخاطبان به كتابخواني است. 

رشيدي همچنين يادآور شد: ترجمه و كتاب خواندن در كنار بازيگري و كارگرداني، جزو برنامه‌هاي اصلي زندگي‌ام است و كتابخانه اي بسيار غني دارم كه در چيدمان آن دچار بي‌نظمي شده ام.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط