شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴
ششمین نمایشگاه استانی کتاب البرز امروز افتتاح می‌شود/ 30درصد تخفیف خرید کتاب

ششمین نمایشگاه استانی کتاب البرز امروز (21 شهریورماه) با حضور سیدعباس صالحی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان استانی افتتاح می‌شود.

سید موسی حسینی کاشانی، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) اظهار کرد: در ششمین نمایشگاه استانی کتاب البرز بیش از 20 هزار عنوان کتاب توسط 160 ناشر از سراسر کشور در 140 غرفه عرضه شده است. از میان 140 غرفه موجود در این نمایشگاه، 20 غرفه به ناشران بومی اختصاص دارد. همچنین در این نمایشگاه 60 غرفه جنبی به اجرای فعالیت‌های فرهنگی ـ هنری می‌پردازند.
 
وی با بیان این‌که بخش اعظم کتاب‌های عرضه شده در این نمایشگاه چاپ نخست هستند، ادامه داد: امسال زمان برپایی نمایشگاه استانی کتاب البرز از فصل پاییز به فصل تابستان تغییر یافته است؛ همین موضوع یعنی برپایی نمایشگاه پیش از آغاز سال تحصیلی جدید باعث شده تا تعداد بیشتری از ناشران به‌ویژه ناشران بزرگ و مطرح در این دوره از نمایشگاه حضور یابند. همچنین به دلیل این‌که برپایی ششمین دوره از نمایشگاه استانی کتاب البرز با برپایی سایر نمایشگاه‌های استانی کتاب همزمان نشده است، شاهد حضور چشمگیر ناشران از سراسر کشور در این نمایشگاه هستیم.  
 
مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز افزود: امسال در کنار برپایی نمایشگاه استانی کتاب البرز، شاهد برپایی نمایشگاه کتاب دیجیتال و نوش‌تافزار نیز خواهیم بود. همچنین در برپایی این دوره از نمایشگاه کتاب البرز مشارکت تمام دستگاه‌های استانی همچون وزارت آموزش و پرورش، نهاد کتابخانه‌های عمومی، سازمان ورزش و جوانان، بنیاد شهید، شورای شهر و شهرداری را شاهد هستیم.
 
 حسینی کاشانی با اشاره به فعالیت‌های جنبی این نمایشگاه، اظهار کرد: امسال با هدف افزایش جذابیت نمایشگاه، برنامه‌های فرهنگی ـ هنری شاد با محوریت پیوند کودکان با کتاب اجرا خواهند شد. همچنین برپایی نشست‌های علمی با حضور استادان برجسته کشور، آیین رونمایی کتاب و اجرای تئاتر خیابانی از دیگر برنامه‌های جنبی این نمایشگاه به شمار می‌آیند.
 
وی با بیان این‌که این نمایشگاه تا 27 شهریورماه از ساعت 15 تا 22 میزبان علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی است، گفت: تخفیفی که برای کتاب‌های این نمایشگاه در نظر گرفته شده، 30 درصد است؛ 10 درصد تخفیف از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، 10 درصد تخفیف از سوی مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و 10 درصد دیگر نیز از سوی ناشران ارائه خواهد شد.
 
مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز توضیح داد: سال گذشته میزان بودجه خرید کتابی که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز تعلق گرفت، 30 درصد بود اما امسال این مبلغ سه برابر شده است. به همین منظور امسال اداره ارشاد استان البرز حدود 40 درصد از این مبلغ را به خرید کتاب از ششمین نمایشگاه استانی کتاب البرز اختصاص داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها