دوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱
پیام آزادگان کتاب‌های تازه‌ای از اسیران ایرانی منتشر می‌کند/ از انتشار «پری و پروانه» تا استقبال از «بانوی انتظار»

انتشارات پیام آزادگان آثار تازه‌ای درباره اسیران ایرانی در دست انتشار دارد. وی همچنین از نشر رمان «پری و پروانه» نوشته مجید پورولی کلشتری تا هفته دفاع مقدس خبر داد.

فرزانه قلعه‌قوند، مسئول پژوهشی موسسه فرهنگی پیام آزادگان به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: این انتشارات آثار تازه‌ای درباره آزادگان در دست تدوین و انتشار دارد.

وی از کتابی درباره خاطرات اسیران از حاج سید علی‌اکبر ابوترابی به عنوان یکی از این آثار یاد کرد و گفت: محمد شقاقی که خود یکی از آزادگان جنگ تحمیلی است، کتابی درباره خاطره حدود 40 نفر از اسیران ایرانی از سید علی‌اکبر ابوترابی در دست تدوین دارد.

مسئول پژوهشی موسسه فرهنگی پیام آزادگان با بیان این‌که کتابی درباره خاطرات غلامرضا داوری، از آزادگان آبادانی جنگ تحمیلی در دست تالیف است، افزود: این کتاب را پروین کاشانی‌زاده نوشته است و اکنون مراحل ویرایش را سپری می‌کند.

وی گفت: بهجت افراز، رئیس اداره جستجوی مفقودین در سازمان هلال احمر در دوران جنگ تحمیلی هم کتابی به نام «راه خدمت» نوشته است. وی در این اثر از تجربه‌های شخصی خود در این سازمان سخن گفته است.

قلعه‌قوند همچنین از در دست انتشار بودن دو اثر برای گروه سنی نوجوان درباره آزادگان خبر داد و گفت: رمانی به نام «پری و پروانه» به قلم مجید پورولی کلشتری هم در دست انتشار است. کار‌های نهایی این کتاب در حال انجام است و احتمالا تا هفته دفاع مقدس منتشر می‌شود. فضای داستان این کتاب واقعی اما ماجرای آن تخیلی است.

به گفته وی، استقبال از مجموعه 10 جلدی کتاب «بانوی انتظار» که به شیوه زندگی همسران اسیران ایرانی زندان‌‌های عراق می‌پردازد، باعث شد که این مجموعه در آستانه چاپ دوم قرار بگیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها