چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵
مژگان شیخی با داستان‌های جدید به کتابفروشی‌ها می‌رود/ بازآفرینی 54 داستان از کلیله و دمنه برای کودکان

مژگان شیخی، نویسنده و منتقد ادبی از انتشار تعدادی کتاب جدید برای کودکان و نوجوانان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

مژگان شیخی به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: در حال حاضر مشغول نوشتن مجموعه جدیدی برای کودکان هستم. این مجموعه شامل 12 داستان با موضوعات مختلف است که در قالب فانتزی بیان شده است و به زودی آن را برای چاپ به انتشارات سوره مهر تحویل می‌دهم.
 
نویسنده «دفترچه خاطرات یک کلاغ» در ادامه به اثر دیگرش اشاره کرد و توضیح داد: با توجه به اینکه داستان‌های کلیله و دمنه دربردارنده پیام‌های آموزنده‌ای است که می‌تواند برای کودکان مفید باشد، تصمیم گرفتم این داستان‌ها را به زبانی ساده برای بچه‌ها بیان کنم. در ابتدا 10 داستان از این کتاب را با زبانی ساده برای کودکان بازآفرینی کردم که پیش از این از سوی انتشارات قدیانی در قالب 10 جلد جداگانه و سپس یک مجلد منتشر شد.
 
شیخی گفت: این ناشر پیش از این کتاب‌هایی در زمینه بازآفرینی متون کهن منتشر کرده که با استقبال روبه‌رو شده و تصمیم گرفته است تولید و انتشار برخی از این کتاب‎‌ها را ادامه دهد. یکی از این کتاب‌ها همین مجموعه کلیله و دمنه بود. در این راستا 44 داستان دیگر از کلیله و دمنه را با زبانی ساده بازآفرینی کرده‌ام که قرار است در قالب یک مجلد مستقل شامل 54 داستان‌ از کلیله و دمنه برای کودکان منتشر شود.
 
وی ادامه داد: علاوه بر این یک کتاب تازه برای نوجوانان در دست تالیف دارم که زندگی حضرت زینب(س) را با نگاهی نو و متفاوت برای بچه‌ها روایت می‌کند. نوشتن این کار نیز تا دو ماه آینده به پایان می‌رسد و آن را برای چاپ به انتشارات سوره مهر تحویل می‌دهم.
 
شیخی درباره هدفش از نوشتن این کتاب گفت: زمانی که به واقعه عاشورا پرداخته می‌شود، کودکان و نوجوانان نام حضرت زینب(س) را زیاد می‌شنوند اما بسیاری از آنها اطلاعات جامع و کاملی درباره این حضرت و زندگی ایشان، قبل و بعد از واقعه عاشورا ندارند و نمی‌دانند که چگونه این بانوی بزرگوار به یک اسطوره تبدیل شد. بنابراین سعی کردم در قالب داستان‌‌های جذاب و مدرن زندگی این حضرت را از دیدگاه شخصیت‌های مختلف مثبت و منفی که در واقعه عاشورا حضور داشته‌اند برای کودکان و نوجوانان به تصویر بکشم. با این کار می‌خواستم کتاب بیشتر حالت داستانی و سرگرم کننده داشته باشد تا خشک و تاریخی.
 
مژگان شيخی متولد سال 1341 و دارای مدرک مترجمی زبان انگليسی است. وی از سال 63 كار نوشتن را با داستان «بلبل نوک طلا و باغ آرزوها» آغاز كرد. شیخی هم در زمينه ادبيات كودكان و هم ادبيات بزرگسالان فعاليت داشته است و تاكنون بيش از 150 عنوان از كتاب‌هايش به چاپ رسيده است كه برخی از آنها برای فيلم‌های سينمايی قرارگرفته‌اند. از آثار او در زمينه ادبيات كودک می‌توان به «زندگی حضرت يوسف»، «تابستان و غاز سفيد»، «دستی برای دوستی» و «گلی در سرزمين زمستان‌ها» و «365 قصه برای 365 روز سال» اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها