سه‌شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰
«دوازده مهارت برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی علوم‌زیستی» منتشر شد

مستوفی‌زاده قلمفرسا، عضو هیأت علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، درباره انتشار جدید‌ترین کتاب خود گفت:‌ «دوازده مهارت برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی علوم‌زیستی» از سوی انتشارات جهاد دانشگاهی مشهد منتشر شده است.

دکتر رضا مستوفی‌زاده قلمفرسا، عضو هیأت علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) درباره انتشار جدید‌ترین کتابش اظهار کرد: کتاب «دوازده مهارت برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی علوم‌زیستی» ‌به‌صورت مشترک با مهندس نازنین دریانی‌زاده تألیف و از سوی انتشارات جهاد دانشگاهی مشهد منتشر شده است.
 
وی درباره محتوای این کتاب افزود: هدف اصلی از تألیف این کتاب، آموزش مهارت‌های اصلی پژوهشی در طراحی، برنامه‌ریزی، مدیریت و ارائه‌ نتایج پژوهش است، یعنی آن‌چه که یک پژوهش‌گر حرفه‌ای باید از آن برخوردار باشد. مخاطبان اصلی این کتاب، دانشجویان مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکترای رشته‌های علوم‌تجربی به‌ویژه دانشجویان رشته علوم‌زیستی هستند.
 
مستوفی‌زاده قلمفرسا ادامه داد:‌ در کتاب «دوازده مهارت برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی علوم‌زیستی» تلاش شده تا به زبانی ساده و دقیق و براساس تجربیات عملی نگارندگان در دانشگاه‌های ایران، شیوه‌ای گام‌به‌گام و خودآموز مهارت‌های مورد نیاز مخاطبان در قالب مثال‌های واقعی تشریح شود.
 
مترجم کتاب «مبانی ژنتیک قارچ‌ها» گفت: «شناسایی مولکولی قارچ‌ها» که ترجمه آن با مشارکت  دکتر آزاده حبیبی، دکتر بنفشه صفایی فراهانی و مهندس محمدحامد قدوم پاریزی‌پور صورت گرفته نیز در آینده‌ای نزدیک از سوی انتشارات دانشگاه شیراز منتشر خواهد شد. این کتاب با رویکردهای پژوهشی و آزمایشگاهی، راهنمای خوبی برای پژوهش‌های آتی در قارچ‌شناسی مولکولی است.
 
دانشیار بخش گیاه‌پزشکی دانشگاه شیراز در ادامه اظهار کرد: «تکنیک‌های عکاسی دیجیتال در علوم زیستی» نیز به‌صورت مشترک با مهندس سروش خاش تألیف شده و انتشارات جهاد دانشگاهی مشهد به تازگی این کتاب را در 120 صفحه منتشر کرده است. با توجه به اهمیت مستند‌سازی در حوزه علوم‌زیستی و افزایش روزافزون محتوای علمی الکترونیک، پژوهشگران به تصاویر دیجیتالی نیاز پیدا کرده‌اند. این نوع محتوا در اسنادی مانند کتاب‌های مرجع، پایان‌نامه‌ها، مقاله‌های علمی، نشریات فنی، وب‌سایت‌‌های آموزشی و گزارش طرح‌های پژوهشی تبلور دارد.
 
مستوفی‌زاده قلمفرسا افزود: هر عکس علمی یک داده یا مجموعه‌ای از داده‌ها محسوب می‌شود که باید از همه ویژگی‌های چنین داده‌هایی مانند صحت، دقت، تکرارپذیری و کیفیت فنی برخوردار باشد. کتاب «تکنیک‌های عکاسی دیجیتال در علوم زیستی» به زبانی ساده، در عین‌حال دقیق و با تکیه‌ بر تجربیات عملی نگارندگان، اصول و تکنیک‌های عکاسی دیجیتال را به‌صورت گام‌به‌گام برای دانشجویان و پژوهشگران علوم زیستی بازگو می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها